سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مینا کنی از فعالان عرصه مد و لباس کشور، طراح و تولیدکننده با برند میناک درباره تأثیر کرونا بر قیمت محصولات و کالاهای پوشیدنی به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: پس از تعطیلی بسیاری از مشاغل و رویدادها از اوایل اسفندماه، بازار پوشاک با کاهشی بی‌سابقه در زمینه تقاضا مواجه شد و در شوک فرو رفت.

کنی افزود: نخستین و مهم‌ترین نگرانی فعالان صنف پوشاک به مشخص نبودن ابعاد و اندازه این بحران بازمی‌گشت و وقتی به‌یک‌باره خطوط تولید، کارخانه‌ها و کارگاه‌ها تعطیلی شدند، موجی از نگرانی بر تمامی صنعتگران به‌ویژه صنعت نساجی و پوشاک حاکم شد.

این تولیدکننده با تأکید بر اینکه تبعات اقتصادی شیوع کرونا تا مدت‌ها بعد بر تمام اصناف مشهود خواهد بود اذعان داشت: امروز اگر سری به بازار پارچه و پوشاک بزنید، درخواهید یافت که نه‌تنها در این بخش با افزایش قیمت مواجه نبوده‌ایم بلکه به دلیل ماندن اجناس در انبارها و تغییر فصل، بعضاً با کاهش قیمت هم مواجه هستیم.

کنی در ادامه گفت: یکی دیگر از نکات حاصل از کرونا در روند جریانات اقتصادی حوزه مد و لباس به مسئله دستمزد کارمندان و کارگران بازمی‌گردد و متأسفانه به دلیل شرایط اقتصادی نتوانستیم دستمزد این افراد را مشابه هرسال افزایش دهیم.

او با اشاره به اینکه از تعطیلات موجود برای طراحی کالکشن تابستانه بهره برده است بیان کرد: از ابتدا پیش‌بینی من این بود که بازار پوشاک تابستانه، نخستین بازار قابل‌توجه در زمینه محصولات پوشیدنی است و به همین دلیل تلاش کردم تا از زمان به وجود آمده برای طراحی کالکشن مربوط به این حوزه بهره گیریم.

کنی درباره مد تابستان امسال گفت: ما در مجموعه خود تلاش کردیم تا با تکیه‌ بر پارچه‌های باکیفیت و تابستانی موجود در بازار، مانتوهای عبایی متنوعی را طراحی و تولید کنیم که به‌زودی در سایر مراکز و شعب فروش جهت عرضه توزیع خواهد شد.