به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی چهارمین جشنواره، چهارمین جشنواره ملی مد و لباس دیبا که طی سال‌های اخیر به همت جهاد دانشگاهی هنر برپا می‌شود، در حاشیه برپایی نمایشگاه تهران مدکس 1400 در مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب به کار خود پایان داد.

بهزاد رشیدی رئیس جهاد دانشگاهی هنر در این مراسم، با تأکید بر اینکه معاونت فرهنگی جهاد هنر در این جشنواره تلاش می‌کند بهترین طراحان جوان و دانشجو را شناسایی و به صنعت پوشاک کشور معرفی کند، اظهار داشت: امید است در پی این تلاش، هم میان دانشگاه و صنعت پل ارتباطی برقرار شده باشد و هم مسیر ایده تا محصول و ایده تا بازار هموار شده باشد.

او افزود: با افتخار اعلام می‌کنم که طرح‌های حاضر در این جشنواره که حاصل هنر و خلاقیت جوانان ایرانی است، بعد از نمایش در نمایشگاه، در ماه‌های پیش رو توسط برندهای همکار جشنواره تولید و در سطح کشور عرضه می‌شود و برنامه‌ریزی‌ها و ارزیابی‌ها به طوری بوده که طرح‌هایی انتخاب و روانه بازار شوند که بیشترین مطابقت را با برنامه‌ها و اولویت‌های برندها داشته باشند.

رشیدی در خاتمه تصریح کرد: به امید روزی که بازار پوشاک ایران از آثاری که طراحان و تولیدکنندگان ایرانی با مواد و متریال ایرانی و با استفاده از علم و تخصص دانشگاهیان و توسط استعدادهای جوان کشور آماده شده است، بهره‌مند شود.

در پایان مراسم و بعد از پخش کلیپ‌هایی از روند برپایی این دوره از جشنواره، از رتبه‌های برتر با حضوران مدیرهای برندهای میزبان جشنواره تقدیر به عمل آمد و یلدا خلیلی، زهرا روشنی منفرد و زهرا همتی مردی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.