به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران درباره اهداف و رویکردهای همکاری و همراهی این مجموعه با کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور طی ادوار برپایی نمایشگاه لباس عاشورایی، گفت: سال‌های گذشته و در مرکز پژوهش‌های این اتحادیه، فضایی را برای حضور و گردهمایی طراحان پارچه و هنرمندان گرافیست در نظر گرفتیم و طی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در آن مکان، طراحان به ارائه و اجرای ایده‌های خود پرداختند و شاهد ثبت نمادهای عاشورایی روی لباس‌هایی از قبیل تی‌شرت، مانتو، چادر، شال، روسری و کیف بودیم.

او افزود: امسال نیز طی همکاری با کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در خلال برپایی ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی، بنا شد در تعاملی مشابه با دیگر دوره‌ها و البته به همت هنر طراحان و تولیدکنندگان، فرهنگ عاشورا را در قامت لباس عاشورایی به مردم ارائه دهیم.

شیرازی تصریح کرد: از میان طرح‌های ارائه شده در مسابقه طراحی و تصویرسازی ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی، ۱۰۰ طرح برتر به تولیدکنندگان پوشاک کشور عرضه و مقرر شد هر تولیدکننده که بالاترین تیراژ تولید را برای هر طرح پیشنهاد دهد، آن طرح جهت تولید انبوه به او اختصاص یابد.

رئیس اتحادیه پوشاک تهران اذعان داشت: باید پذیرفت تأمین زنجیره ارزش پوشاک عاشورایی منوط به تعامل مطلوب میان دو بخش تولید و طراحی است و بر اساس ایجاد چنین ارتباطی، شاهد اتفاقات درخور توجهی خواهیم بود.

او در خاتمه گفت: مهم‌ترین دغدغه بخش تولید در حوزه لباس‌های عاشورایی، ارائه طرح‌های نو و همسو با فرهنگ دینی کشورمان با مشارکت جامعه طراح است تا بتوانند برای نیاز اقشار مختلف جامعه، پاسخ‌هایی درخور توجه داشته باشند. همچنین از دیگر دغدغه‌ها، دریافت طرح‌های نوین و ملهم از رشادت‌ها و پیام‌های آزادگی است که حضرت امام حسین (ع) برای نسل‌های بعدی از خود بر جای گذاشتند تا تولیدکنندگان این پیام‌ها و طرح‌ها را در قالب پوشاک جلوه‌گر سازند.

ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و با شعار «سیاه‌پوش گشت فلک از برای حسین (ع)» از سی‌ویکم شهریور لغایت سوم مهرماه ۱۴۰۰ در فرهنگستان هنر برپا می‌شود.