به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، با توجه به ‌شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و لزوم برگزاری بخش "مسابقه زنده از ایده تا اجرا" در زمان برپایی ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی با حضور و مشارکت طیفی از هنرمندان شهرهای مختلف، برگزاری این بخش منوط به صدور مجوز از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا است.

کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور آمادگی لازم به‌منظور برگزاری این مسابقه را دارد اما نکته حائز اهمیت این است که در شرایط کنونی، حفظ سلامت هنرمندان حوزه مد و لباس در اولویت بوده و با آنکه برگزاری این مسابقه در فراخوان رویداد درج شده اما همچنان تصمیم‌ قطعی در ارتباط با این بخش از سوی دبیرخانه برپایی نمایشگاه اتخاذ نشده است.

احتمال برگزاری مسابقه گروهی از ایده تا اجرا به شیوه مجازی نیز وجود دارد که در صورت برگزاری مجازی، تمهیدات لازم در راستای حفظ کیفیت مسابقه در میان شرکت‌کنندگان به کار بسته خواهد شد.

ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و با شعار «سیاه‌پوش گشت فلک از برای حسین(ع)» از سی‌ویکم شهریور لغایت سوم مهرماه 1400 در فرهنگستان هنر برپا می‌شود.