سرویس مد و لباس هنرآنلاین: آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو حادثه‌ای بود که صبح روز پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ در چهارراه استانبول واقع در مرکز تهران رخ داد.

ساختمان پلاسکو، ساختمانی در ضلع شرقی چهارراه استانبول، تهران و بزگترین مرکز تولید و توزیع پوشاک ایران بود که از این ساختمان ۱۷ طبقه به‌عنوان اولین ساختمان مرتفع و مُدرن ایران یاد می‌شد. 

ساختمان پلاسکو که در سال ۱۳۳۹ ساخته شده بود، پس از ۵۶ سال در اثر آتش سوزی فرو ریخت و جمع کثیری از فعالان عرصه مد و لباس را تا مدت‌ها و حتی تا به امروز خانه نشین کرد.

همین چند روز پیش بود که برخی از کسبه پلاسکو در مقابل این ساختمان تجمع کردند و خواستار عملی شدن وعده‌های مسئولان و بازسازی سریع پلاسکو شدند.

آنها در اعتراض به عدم تحقق وعده‌های مسئولان برای رسیدگی به وضعیت کارگران و ساخت مجدد پلاسکو اعتراض و تجمع کردند.

به هر روی بخش‌های مختلفی باید در کنار یکدیگر قرار گرفته و برای رفع این مشکل چاره‌ای بیاندیشند.

افشین حبیب زاده، عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتشار نامه‌ای به اعضای هیئت مدیره ساختمان شمالی پلاسکو به نکاتی درباره موضوع بازسازی پلاسکو اشاره کرده است که در ادامه می‌خوانید:

"اعضای محترم هیئت مدیره ساختمان شمالی پلاسکو ؛

سلام علیکم

ضمن تقدیر و سپاس از حضور شما عزیزان در مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر تهران ، ری و تجریش ، از سوی خود و اعضای محترم شورا .

بدون تردید شورا ی اسلامی شهر تهران همواره دفاع از حقوق حقه شهروندان را در راُس امور قرار خواهد داد و هر جا در چارچوب وظایف خود احساس کند حقی از شهروندان در حال تضییع است بدون هیچگونه تردیدی ورود پیدا خواهد نمود.

احیاء وبازسازی ساختمان پلاسکو نیاز به همکاری چند جانبه ازسوی مسئولین ذیربط دارد وبه نظر اینجانب موضوع ساختمان شمالی و جنوبی قابل تفکیک ونیازمند گفتگو وتعامل بیشتر است و نادیده انگاشتن این حقوق نه تنها نمی تواند به حل مسئله کمک کند بلکه آن را پیچیده تر خواهد نمود.

انشاالله هرچه سریعتر شاهد حضور کسبه محترم پلاسکو در محل کار خویش و حل مشکل بیکاری کارگران آن باشیم.

پاینده وپیروز باشید.

افشین حبیب زاده

عضو شورای اسلامی شهر تهران ، ری وتجریش"