مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی با حضور در ویژه‌برنامه «حوالی کتاب» شبکه کتاب که به مناسبت هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران روی آنتن رفت، بیان کرد: بخش انتخاب و معرفی کتاب برگزیده دانشگاهی‌ و تقدیر و تشکر از ناشران پیشکسوت حوزۀ نشر دانشگاهی در 30 آبان ماه 1402 اجرا خواهد شد.  

به گزارش روابط‌عمومی شبکه کتاب، کاظم آرمان‌پور با اشاره به فعالیت انجمن ناشران دانشگاهی، اظهار کرد: انجمن ناشران دانشگاهی از سال 1383 به همت تعدادی ار ناشرانی که در بخش دانشگاهی فعال بودند، ایجاد شد. این انجمن در طول سال‌های مختلف به نوعی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران همراهی کردده است و مسئولیت بخش ناشران دانشگاهی را در آن ایام به عهده داشته است.

وی افزود: اولین بخش کار ما در بخش ناشران دانشگاهی آگاهی بخشی به ناشران است که بتوانیم به ناشرانی که در این عرصه در حال فعالیت هستند، آگاهی بدهیم و از فناوری و تکنولوژی روز به خوبی استفاده کنیم.

مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی با شاره به برگزاری پنجمین دوره جشنواره نشر دانشگاهی، گفت: همزمان با هفتۀ کتاب پنجمین دورۀ جشنوارۀ نشر دانشگاهی را در سه بخش برگزار می‌کنیم که شامل معرفی کتاب برگزیدۀ دانشگاهی‌، دورۀ یک روزۀ «کارآفرینی مبتنی بر برندسازی در صنعت نشر» است و یازدهمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی با رویکرد «تجهیز کتابخانه‌های تخصصی و دانشگاهی» برگزار می‌شود. بخش انتخاب و معرفی کتاب برگزیده دانشگاهی‌ و تقدیر و تشکر از ناشران پیشکسوت حوزۀ نشر دانشگاهی در 30 آبان ماه اجرا خواهد شد.

آرمان‌پور در پایان بیان کرد: این انجمن یکی از انجمن‌های فعال حوزۀ نشر است و ناشرانی می‌توانند عضو انجمن ناشران دانشگاهی باشند که آثار تولیدی و چند کتاب در حوزۀ نشر دانشگاهی داشته باشند و آثار تولیدی آنها در حوزۀ دانشگاهی باشد.

 گفتنی است، برنامۀ «حوالی کتاب» شبکۀ کتاب این روزها با میزبانی از نویسندگان، ناشران، مترجمان و فعالان فرهنگی و هنری به استقبال هفتۀ کتاب جمهوری اسلامی ایران رفته است. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پیام‌رسان سروش پلاس و شاد، سکوی تلوبیون، پلتفرم شبکه، سایت و اپلیکیشن سپهر برنامه‌های این شبکه را مشاهده کنند.