به گزارش هنرآنلاین، کتاب «ابراهیم در سرزمین ممنوعه» نوشته لیلا مدرس‌پور، با مشارکت ستاد ملی کنگره شهدای استان قم به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران برای نوجوانان منتشر و روانه بازار نشر شده است.

داستان این کتاب درباره ابراهیم پسر نوجوانی است که در پنج سالگی و در مراسم تشییع مادرش دچار لکنت زبان شده و اعتماد به نفس خود را از دست داده و از سوی همکلاسی‌های خود در مدرسه مورد تمسخر قرار می‌گیرد. او شتری دارد که تنها همراه اوست و در رقابت با امین تپل وارد ماجراهایی عجیب و سرزمین‌های ناشناخته می‌شود. او با پلاکی که از یک شهید به او رسیده بر ترس خود غلبه کرده و بر امین تپل که همیشه او را مسخره می‌کند و قلدر مدرسه است و ابراهیم را ابی پت پت صدا می‌زند پیروز می‌شود. آشنایی با بسیجی شهید «سید ابراهیم جنابان» از شهدای شاخص شهر مقدس قم زندگی ابراهیم را متحول می‌کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

ابراهیم به سختی و آرام آرام پاهایش را از قفس مارها بیرون برد. دولا هم همین کار را تکرار کرد. ابراهیم زانویش را بالا آورد و مارها چون تاروپود گوشتی تا زانوهایش کشیده شدند. انگشتان دستش را جلو و جلوتر کشید تا لبه قفس را بگیرد. مارها نوک دماغشس را لمس کردند. به قلبش فشار آمد. دستش را بیشتر کشید. انگشت میانی‌اش لبه قفس را لمس کرد و کمی بعد توانست با پنجه دست، قفس را بالا بکشد و به سرعت بیرون برود. لبه قفس را بالا نگه داشت.

- دولا بجنب. زود باش پسر.

این کتاب در ۲۳۵ صفحه و قیمت ۱۲۵ هزار تومان عرضه شده است.