به گزارش هنرآنلاین، کتاب «پرچمدار نینوا» به بیان و تحلیل فرازهای زندگی حضرت اباالفضل(ع) پرداخته است. کتاب چهار فصل دارد با عنوان‌های: «حضرت عباس(ع) در عصر پدرش امام علی(ع)»، «حضرت عباس(ع) در عصر امامت امام حسن(ع) و امام حسین(ع)»، «سیمای حضرت عباس(ع) در کربلا و شهادت قهرمانانه او»، «مرقد مطهر حضرت عباس(ع) و سیر نوسازی آن در طول تاریخ و چند کرامت از حضرت.»

نویسنده این کتاب «مرحوم حجت‌الاسلام محمد محمدی اشتهاردی» است. وی حدود ۱۵۰ جلد کتاب در موضوعات تفسیر، عقاید، امور سیاسی و اجتماعی، حدیث و تاریخ دارد. «سوگنامه آل محمد» و «داستان دوستان» از جمله آنها است. او همچنین در نگارش کتاب‌های تفسیر نمونه و پیام قرآن نیز مشارکت داشته است. محمدی اشتهاردی در قبرستان شیخان قم مدفون است.

کتاب با پیشگفتاری از مؤلف شروع و در ادامه مطالب اصلی آن در چهار فصل ارائه شده است. فصل اول با عنوان «حضرت عباس(ع) در عصر پدرش امام علی» شامل عناوینی همچون: ازدواج علی (ع) با ام‌البنین، مادر حضرت عباس (ع)، استمداد از عقیل برای انتخاب همسر خوب، چگونگی ازدواج علی ع با ام‌البنین، ولادت قمر بنی‌هاشم، گفتار پیامبر و حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) و امامان در شأن عباس، نگاهی به کمالات حضرت عباس و وصیت مخصوص علی(ع) به عباس است.

نویسنده در فصل دوم تحت عنوان حضرت عباس(ع) در عصر امامت امام حسن و امام حسین(علیهما‌السلام) به بررسی عناوینی همچون: حضرت عباس همراه و همیار برادرش امام حسن(ع)، حضرت عباس ، مطیع امام حسین(ع) در اجرای وصیت برادر، ازدواج حضرت عباس و فرزندان او، حضرت عباس در عصر امامت حسین (ع) قبل از حادثه کربلا، مخالفت عباس(ع) با بیعت با یزید، یاری عباس و همراهان از حسین(ع) ، و حرکت عباس در پیشاپیش کاروان حسین(ع) به سوی مکه، می‌پردازد. در این فصل بیشتر درباره یاری و همراهی کردن حضرت عباس به امام حسین(ع) سخن به میان رفته است.

اما در فصل سوم تحت عنوان سیمای حضرت عباس(ع) در کربلا و شهادت قهرمانانه او به بررسی عناوینی چون: آب آوردن عباس(ع) در شب هشتم محرم، حضرت عباس(ع) در روز تاسوعا، حمله قهرمانانه عباس و دستیابی یاران به آب، ابلاغ پیام حسین  توسط عباس  به دشمن، شهادت عباس عدر عاشورا. نویسنده در این فصل به بررسی وقایع عاشورا و رشادت‌های حضرت عباس و فداکاری‌های آن حضرت تا لحظه شهادت و چگونگی به شهادت رسیدن آن بزرگوار پرداخته است.

فصل چهارم و پایانی کتاب تحت عنوان «مرقد مطهر حضرت عباس و سیر نوسازی آن در طول تاریخ و چند نمونه از کرامات آن حضرت» به عناوینی چون: خاکسپاری پیکر عباس توسط امام سجاد(ع)، سیر تاریخی بنای مرقد مطهر حضرت، دورنمایی از آستان قدس حضرت عباس، گریه جانسوز علامه بحرالعلوم، پاداش زیارت مرقد مطهر حضرت و نمونه‌هایی از کرامات حضرت عباس اختصاص دارد.

برشی از کتاب پرچمدار نینوا:

روز عاشورا، روز نمایش حقیقی ایثار ، روز جهاد در برابر کفر و نفاق، روز رودررویی گروهی اندک از هابیلیان در برابر جمعیتی هزاران برابر از قابیلیان، روز نبرد نور در برابر ظلمت بود. در این روز حسین و یارانش برای دفاع از حریم حق، و احیای سنت ناب پیامبر اسلام، نابودی بدعت‌ها و سرنگونی رژیم طاغوت و نگهبانی از ارزش‌ها می‌جنگیدند، و عمر سعد و شمر و یارانشان برای حفظ بدعت‌ها و رژیم طاغوتی یزید و ناپاکی‌ها و نامردمی‌ها و مقام‌پرستی‌ها جنگ می‌کردند.

این کتاب در تیراژ ۱۰ هزار نسخه و به قیمت ۵۵ هزار تومان از سوی نشر جمکران روانه بازار نشر شده است.

منبع:فارس