به گزارش هنر آنلاین ، این کتاب در ۴۲۴ صفحه با شمارگان ۳۰۰ نسخه و قیمت ۲۷۴ هزار تومان در بنگاه ترجمه و نشر پارسه راهی بازار کتاب شده است.

کتاب با این مطالب همراه است: «تصویر جوانی در سینمای ایران؛ گفت‌وگو پیرامون فیلم «متولد ۶۵» نوشته مجید توکلی، حمیدرضا مدقق و محمدمهدی عسگرپور، «بررسی مفهوم جوانی» نوشته تقی آزاد ارامکی و محمد جلال عباسی شوازی، «تنهازیستی» نوشته شهلا کاظمی‌پور و امیدعلی احمدی، «جوانان و فراغت حقیقی و مجازی» نوشته عباس وریج کاظمی، «تغییرات سبک زندگی و خلقیات جوانان» نوشته محمدرضا جوادی یگانه و علی جنادله، «سیاست‌گذاری در حوزه جوانان» از سیدضیاء هاشمی و سیدمحسن بنی‌جمالی، «جوان، بدن، هویت اجتماعی» نوشته محمدتقی کرمی و ابراهیم اخلاصی، «تأملی در رنج‌های جوانان امروز ایرانی» نوشته مقصود فراستخواه و محمدسعید ذکایی، «جوان، شغل و چشم‌انداز آینده» نوشته حسین راغفر و حسین طایی، «دین‌ورزی امروزین جوانان» محمد خدایاری فرد و جبار رحمانی، «زیست جنسی جوانان» گفت‌وگو با مرضیه ابراهیمی و «وضعیت اختلاف نسلی در ایران» نوشته محمدحسین پناهی و هادی علویون.

 در نوشته پشت جلد کتاب عنوان شده است: اگرچه شواهد حکایت از آن دارند که جامعه ایران در دهه‌های آینده پیر خواهد بود، در حال حاضر که همچنان از ساختار سنی جوانی برخوردار است، سیاست‌ها و برنامه‌های مشخصی برای استفاده از این ویژگی‌های اجتماعی به چشم نمی‌خورد. آمار مهاجرت، میزان امید به آینده، جلب اعتماد و مشارکت جوانان در امور کشور و پاره‌ای بدبینی‌ها و محدودیت‌ها در قبال آن‌ها که از تضادهای نگرشی و نسلی نشئت می‌گیرد، نقش و حضور جوانان را گنگ و پُرچالش کرده است. اگر جوانی جامعه فرصت است - و نه تهدید - می‌بایست بر تناقض‌ها و شکاف‌ها فائق بیاییم و سیاست‌هایی منطبق با بهره‌وری از آن فرصت در پیش بگیریم.

کارشناسان موسسه رحمان در پژوهشی چندجانبه، وضعیت جوانان را در ایران بررسی و ماحصل مطالعات کارشناسیِ خود را در کتاب حاضر عرضه کرده‌اند. مفهوم جوانی، الگوهای خانواده و تنهازیستی جوانان، سبک زندگی، اوقات فراغت حقیقی و مجازی، طولانی شدن دوره آموزش و کسب مهارت و تأثیر آن بر اشتغال، سلامت و انحراف جوانان، و سیاست‌گذاری در حوزه جوانان جزو محورهای این پژوهش است.