گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: کنت با این توضیح که «شائبه باران» از بین ۴۰۰ شعر در دفاتر متعددی انتخاب شده به هنرآنلاین گفت: مجموعه نشر یافته شامل ۴۰ شعر است که از میان اشعاری که از سال ۱۳۸۳ تا ۱۴۰۱ سروده‌ام انتخاب شدند.

او با بیان این که شعرها معاصر است، ادامه داد: در مورد سبک، همچون فروغ فرخزاد اعتقاد به نامگذاری ندارم و به‌نظرم «معاصر» کلمه مناسبی است. سبکی را برای نوشتن انتخاب نکرده‌ام، معمولا منتقدان این تفکیک‌ها و اسم‌ها را روی آثار می‌گذارند.

کنت با این توضیح که شعر انعکاس احساسات انتزاعی فرد در بستر زمان و مکان مشخص است، افزود: که فردیت، شخصیت و تجربیات زیسته شاعر در آن نقش پررنگی دارند. مفاهیم انتزاعی، مفاهیمی هستند مانند ترس، تنهایی، غم، حسرت و ... .

او با بیان این که اشعار گاهی مثل یک تصویر هستند، تصریح‌کرد: اشعارم گاهی فقط با یک کلمه آغاز می‌شوند و تکرار و وسواس ذهنی نقش پررنگی در شکل‌گیری فرم دارند. تصاویر یا مفاهیم به‌تدریج واضح و در برخی اوقات به زنندگی و خشونت کشیده می‌شوند. در بیشتر شعرها، مفهوم، خودش را قربانی می‌کند و با نابودی خود پایان می‌یابد. گویا که در ناکجاآبادها و سرزمین‌های بی‌حاصل که از ازل تا به ابد ادامه دارد به‌دنبال کشف معانی هستم، اما خود معانی چنان گریزان و زمانمند هستند که هیچ‌وقت، یافته نمی‌شوند و جست‌وجو و از دست دادن هر دو به موازات ادامه می‌یابند.

نشر سیب سرخ کتاب «شائبه باران» را منتشر کرده است. طراحی جلد نیز بر اساس نقاشی‌ شاعر است.

نمونه شعری از کتاب:

نه، کلمه آخر نیست

تنها مقدمه‌ای است

 بر باور

آن‌گونه که کرکس در آسمان می‌چرخد

و من مدام لبم را می‌گزم

نه،

اصلا کلمه نیست

زمزمه مبهم گردی است

که از کنار شیشه‌های ما

در سکوت

می‌گذرد