به گزارش هنرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این کتاب با راز و رمز زندگی گرگ‌ها و نقش آن‌ها در طبیعت آشنا خواهیم شد. در ابتدای کتاب با آغاز آشنایی انسان با گرگ‌ها، شکل ظاهری و محل زندگی آن‌ها آشنا می‌شویم.

در بخشی دیگر نگاهی کوتاه خواهیم داشت به انواع گرگ‌های جهان و گرگ‌هایی که در ایران زندگی می‌کنند و در ادامه، با راه و روش‌های شکار، عادت‌ها و رفتارها، تولیدمثل و پرورش توله‌ها آشنا می‌شویم. در پایان هم درباره دردسرهایی که گرگ‌ها با آن روبه‌رو هستند و اهمیت حفاظت از آنها مطالبی را می‌آموزیم. وقتی این کتاب به پایان می‌رسد خواهید دید که دیگر از شنیدن صدای زوزه‌ی گرگ‌ها در طبیعت نمی‌ترسید، چون این صدا به ما می‌گوید: حال طبیعت، با حضور گرگ‌ها خوب است.

سخنی با کوچک‌ترها و بزرگ‌ترها!؛ یک دوستی قدیمی؛ یک خانواده‌ی شکارچی؛ با گرگ خاکستری بیشتر آشنا شویم؛ گرگ ایرانی؛ جنگجو، شجاع و باهوش؛ شکارچی‌های درجه یک؛ فصلی برای توله‌ها؛ دردسرهایی برای گرگ‌ها؛ چرا حفاظت از گرگ‌ها اهمیت دارد؟ عنوان‌های بخش‌های این مجموعه است. علی گلشن و فریبرز حیدری عکاسی این کتاب را برعهده داشتند.

«گرگ خاکستری» با جلد سخت به قیمت ۳۷هزار تومان در شمارگان ۲۵۰۰ نسخه از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای گروه سنی نونگاه (بالای ۱۲ سال) منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری در سراسر کشور و پایگاه فروش اینترنتی محصولات کانون به نشانی digikanoon.ir تهیه کنند.