گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: منتل که از بزرگ‌ترین نویسندگان انگلیسی‌زبان قرن بیست و یکم است، نخستین جلد از سه‌گانه «تالار گرگ» را در ۲۰۰۹ بر اساس زندگینامه تامس کرامول نوشت. او با این کتاب برنده جایزه بوکر شد و توانست سه سال بعد با جلد دوم این سه‌گانه «اجساد را بیاورید» نخستین نویسنده زن لقب بگیرد که یکی از مهم‌ترین جوایز ادبی جهان یعنی بوکر را دو بار از آن خود کرده است.

سومین و آخرین بخش سه‌گانه «تالار گرگ» در ۲۰۲۰ با نام «آینه و نور» به بازار آمد و بسان دو کتاب پیشین موفق و پرفروش بود. «آینه و نور» با تحسین منتقدان ادبی روبه‌رو شد و در فهرست پرفروش‌های ساندی تایمز در رده‌های برتر ایستاد. ضمن اینکه در فهرست ابتدایی رمان‌های نامزد جایزه ادبی بوکر قرار گرفت و البته نتوانست موفقیت دو کتاب پیشین را تکرار کند و برنده بوکر شود.

منتل که روز پنجشنبه در پی یک سکته در ۷۰ سالگی درگذشت، اوایل ماه جاری میلادی (سپتامبر) به خبرنگار فایننشال تایمز درباره باور خود به جهان پس از مرگ گفته بود: «البته که باور دارم پس از این جهان هم جهانی دیگر هست اما نمی‌توانم تصور کنم چگونه است. با این حال، دنیا و گیتی تمام آن چیزی نیست که ما به چشم می‌بینیم.»

سه‌گانه «تالار گرگ» هیلاری منتل تا امروز بیش از پنج میلیون نسخه در جهان فروخته و به ۴۱ زبان زنده دنیا ترجمه شده است. شرکت هارپرکالینز، ناشر همیشگی آثار منتل اوایل سپتامبر نسخه مصور «تالار گرگ» را به بازار فرستاد که منتل آن را با همکاری بن مایلز و جرج مایلز نوشته بود.

هیلاری منتل ششم جولای ۱۹۵۲ در دربی‌شایر انگلستان دیده به جهان گشود و در مدرسه اقتصاد لندن و دانشگاه شفیلد درس حقوق خواند. او در مجموع ۱۷ کتاب تحسین‌شده منتشر کرد و برخی آثارش در تئاتری انگلستان روی صحنه رفت.