گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: این کتاب شامل پنج داستان کوتاه تحت‌عناوین «اونتردرزیبوت دکتر»، «فینگان»، «قتل‌های آبرومندانه»، «سریع‌تر از چشم» و «تبادل» است. کتاب «قتل‌های آبرومندانه» نوزدهمین عنوان مجموعه (پانوراما) انتشارات ققنوس محسوب می‌شود و نسخه اصلی آن در سال ۱۹۹۶ نشر یافته است.

در بخشی از داستان «فینگان» آمده است: «تصور کردم. چیزی با پاهایی بزرگ را دیدم که به سوراخش در زیر جنگل چسبیده و بچه‌ای که می‌دود و در نور ضعیف آواز می‌خواند. صدای سریع و ناگهانی هوا، موسیقی قطع می‌شود، و تنها لبه‌ای خالی و پژواک نرم دریچه‌ای که فرو می‌افتد، و در زیر زمین تاریک عنکبوتی که به‌طرزی عصبی پاهایش را تکان‌تکان می‌دهد و تار می‌تند، و بچه‌ای مبهوت را میان پاهایش، که ارکستری بی‌صدا را می‌نوازند، می‌پیچد».

ری داگلاس بردبری، (۲۲ اوت ۱۹۲۰- ۵ ژوئن ۲۰۱۲) شاعر آمریکایی و نویسنده گونه‌های فانتزی، وحشت و علمی-تخیلی است. بردبری را در ایران بیشتر به‌خاطر اثر مشهورش، «فارنهایت ۴۵۱» می‌شناسند. اثر معروف دیگر او «حکایت‌های مریخ» است. از جمله نخستین افرادی به‌شمار می‌آید که جایزه استاد بزرگ را که انجمن نویسندگان علمی تخیلی امریکا به پاس یک عمر فعالیت موفقیت‌آمیز در زمینه داستان‌نویسی علمی-تخیلی اعطا می‌کرد، به‌دست آورد. کتاب‌ها و داستان‌های کوتاه بردبری بارها به‌صورت فیلم، نمایشنامه رادیویی و تلویزیونی و صحنه‌ای، نیز کتاب‌های کمیک درآمده‌اند.

کتاب «قتل‌های آبرومندانه» نوشته ری بردبری با ترجمه ارنواز صفری در شمارگان ۱۱۰۰ نسخه با قیمت ۳۲ هزار تومان در انتشارات ققنوس منتشر شده است.