گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: این رمان که به روابط بین انسان‌ها در جامعه مدرن امروزی می‌پردازد در شهر پاریس می‌گذرد و مایه روان‌شناسی دارد.

«بنفش مایل به لیمویی» سه راوی دارد و هر سه این راویان به موازات هم داستان را تکمیل می‌کنند. این رمان ادای دینی به هنرمندان حوزه سینما و تئاتر است. شیانه فرازمند بازیگر تئاتر است. نادر، همسرش آیدا و پسر آن‌ها پویا میهمانان او هستند. فرازمند سال‌هاست در پاریس زندگی می‌کند.‌ او و نادر ازدواج نافرجامی داشتند و دختری به نام درنا، که می‌خواهند پیدایش کنند.  

در بخشی از کتاب در صفحه ۱۷۵ (شیانه- مترو)، آمده‌ است: «غم‌انگیز است. با کسی تنها شده‌ام که می‌شناسمش و به صدها دلیل نمی‌توانم با او حرف بزنم. چه کسی گفته زمان همه‌چیز را حل می‌کند؟ گاهی هم آدم‌ها را از یکدیگر دور می‌کند، بینشان فاصله می‌اندازد و نمک می‌شود بر زخم‌های کهنه. میل به تنها نماندن با نادر از کجا می‌آید؟ از چه چیزی می‌ترسم من؟ از این‌که هیچ‌وقت درباره آن اتفاق حرف نزدیم؟ از این که نادر در کمال بزرگواری با آن ماجرا برخورد کرد و مانع تخریب شخصیتم شد؟ یا از این‌که در تمام این سال‌ها دوستی‌اش را با من قطع نکرد و در بدترین اوضاع هم از راه دور هوایم را داشت؟ حس عجیبم را نمی‌توانم برای کسی توضیح بدهم. کم پیش می‌آید آدم‌ها درکت کنند مگر آن‌که خودشان شرایط مشابهی را تجربه کرده باشند. چه کسی را می‌شناسم که هر آنچه پشت سر گذاشته‌ام پشت سر گذاشته باشد؟ چه کسی جز خود نادر؟».

کتاب «بنفش مایل به لیمویی» نوشته یاسمن خلیلی‌فرد در شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و با قیمت ۱۴۰ هزار تومان در انتشارات ققنوس منتشر شده است.