گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: این کتاب از ۹ داستان کوتاه با عناوین «نیشابور که دریا ندارد»، «کات به چشمان اسب»، «دندان حضرت اشراف»، «پچ‌پچ با دلبر تک‌سیلابی»، «باغ یشمی»، «آبی کم‌جان»، «محاکات یک فراری»، «چشمه را چرا می‌بری؟ و «دست دوم» تشکیل شده است.

هر یک از داستان‌های کتاب «آبی کم‌جان» دارای لحن، روایت و تجربه‌های متفاوتی هستند. داستان «نیشابور که دریا ندارد» مقام نخست جایزه ادبی (فرشته) را در سال ٩٨ بدست آورده است. درباره شخصی است که فضای زندگی درونی و بیرونی خود را برای محبوبش ساغر به‌هم ریخته است. همچنین «دندان حضرت اشرف» برنده مقام دوم جایزه (صادق هدایت) در سال ٩٩ شده است. این اثر نگاهی سینمایی به زندگی چهره سیاسی تاریخ معاصر  قوام‌السطنه دارد که قرار است داستان زندگی او در یک ‌سریال تلویزیونی به تصویر کشیده شود. «محاکات یک فراری» روایتی از یک پیوند عاطفی و خاص است که در بطن خود، در حال پنهان‌سازی ابعاد یک قتل است. در «کات به چشمان اسب» با سرخوردگی یک عاشق سینه‌چاک روبه‌رویم که شوق وافر او به تماشای فیلم سینمایی مشهور «پدرخوانده»، او را به ورطه غریبی کشانده است. در «پچ‌پچ با دلبر تک‌سیلابی» تعداد سیلاب اسم آدم‌ها برای قهرمان داستان، رویکرد او را در مورد زندگی و آدم‌ها تغییر داده است.

در بخشی از داستان کوتاه «کات به چشمان اسب»، می‌خوانیم: «داریوش سیگار را در زیرسیگاری تکاند و گفت: «اگه من الان زنده روبه‌روی شما نشسته‌م، به‌خاطر نگاهمه. نگاهم نبود، زنده نمی‌موندم. جلو هر بازجو و قاضی‌ای که نشستم، بی‌گناهی‌م رو از راه نگاه به‌شون رسونده‌م. حالا یه مقدار طول کشید باور کنن. ولی خب. نگاه مهمه. جسارت نشه...سوتفاهم نشه. زن و مرد نداره. وقتی شما با من حرف بزنین و من دستم توی کیف باشه و روی گوشی‌م، خب...یحتمل شما سررشته کلام رو از دست می‌دین. به‌قول شما نویسنده جماعت، تماس چشمی مهمه. کده دیگه».

مجموعه داستان «آبی کم‌جان» نوشته محمدعلی دستمالی در شمارگان ۵۵۰ نسخه و با قیمت ۳۵ هزار تومان از سوی انتشارات هیلا منتشر شده است.