گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: این کتاب حاوی ۱۶ داستان کوتاه با عناوین «داو»، «خانوم خرسه»، «سوئیت»، «شرطی»، «ماگما»، «قربانی»، «دیگر بازیگری را دوست ندارم»، «روز داوری»، «مالیخولیا»، «بوم، رنگ»، «خانم جینگلز»، «پیرچشمی»، «تلافی»، «آرزو بر جوانان عیب نیست»، «این‌طور مردها» و «نقطه کور» است.

نویسنده کتاب «این‌طور مردها» در این داستان‌ها به خلق شخصیت‌هایی پرداخته که تسلیم تقدیر نمی‌شوند. نسب به سرنوشت خود قیام می‌کنند و کنترل زندگی را دست می‌گیرند.

در بخشی از داستان کوتاه «روز داوری» می‌خوانیم: «این همه سال است که می‌نویسم اما هنوز گاهی شک برم می‌دارد که نکند اشتباه کنم. نه این که بترسم خط قصه را گم کنم یا یک پای شخصیت‌پردازی‌ام بلنگد، نه. از علایم نگارشی می‌ترسم...

ماشین عقبی بوق می‌زند. دستم را به علامت عذرخواهی برای اشتباهی که نکرده‌ام بالا می‌برم. می‌پیچم در خیابانی فرعی. گندش بزنند، این‌جا هم جای پارک پیدا نمی‌شود. خط پارک پر است و خط دوم- سواره‌رو- هم از پارک دوبل نقطه‌چین، انگار زمین برفی‌ای که برف بعضی جاهاش آب شده باشد. وسوسه نمی‌شوم من هم مثل همه دوبل پارک کنم و بروم پی کارم، چون فکر می‌کنم من نویسنده‌ام و باید شعورم، اگر شد اندازه یک تار موی آنا گاوالدا، بیشتر از مردم عادی باشد. دو بار خیابان را می‌روم و می‌آیم بلکه خط پارک از اشغال بیرون بیاید و کارم را خراب نکند، مثل علایم نگارشی که همیشه حالم را خراب می‌کند. تصمیم خودم را گرفته‌ام. به‌قول جمشید مشایخی در فیلم (کاغذ بی‌خط): «تو نویسنده‌ای؛ اراده کن ببارد، ابر باید ببارد».

کتاب «این‌طور مردها» نوشته رویا محقق در شمارگان ۵۵۰ نسخه و با قیمت ۲۵ هزار تومان از سوی انتشارات هیلا منتشر شده است.