گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: این کتاب از سیزده مقاله با عناوین «تصاویر شفاف: در باب ماهیت رئالیسم عکاسانه» نوشته کندال ال. والتون، استاد فلسفه در کالج چارلز استیونسون دانشگاه میشیگان، «عکس‌ها و شمایل‌ها» نوشته سینتیا فریلند، استاد و مدیر دانشکده فلسفه در دانشگاه هیوستون، «عکس در مقام مدرک» نوشته آرون مسکین، مربی و مسئول تحصیلات تکمیلی در دانشکده فلسفه دانشگاه لیدز و جاناتان کوهن، استاد فلسفه و علوم شناختی دانشگاه کالیفرنیا، «حقیقت در عکاسی» نوشته اسکات والدن، استاد مدعو در دانشکده فلسفه دانشگاه نیویورک، «اعتبار استنادی و هنر عکاسی» نوشته باربارا ساودوف، استادیار فلسفه در دانشگاه سیتی نیویورک، «عکاسی و بازنمایی» نوشته زنده‌یاد راجر اسکروتن، فیلسوف مشهور، «عکس‌ها چگونه (معنا می‌دهند): (پاسخ) کارتیه - برسون به اسکروتن» نوشته دیوید دیویس، استاد فلسفه دانشگاه مک‌گیل، «مقیاس‌های زمان و فضا در عکاسی: (ادراک به دو جهت اشاره دارد) نوشته پاتریک مینارد، استاد بازنشسته فلسفه در دانشگاه وسترن اونتاریو، «دریافت صادق» نوشته دومینیک مک‌آیور لوپس، استاد فلسفه دانشگاه بریتیش کلمبیا، «منظره و طبیعت بی جان: بازنمایی‌های ساکن از صحنه‌های ساکن» نوشته کندال‌ ال والتون، «مسئله ستارگان سینما» نوشته نوئل کرول، مدرس دانشکده علوم انسانی دانشگاه تمپل، «تصاویر شاه آرتوری: عکاسی و قدرت روایت» نوشته گرگوری کوری، استاد فلسفه و رئیس دانشکده هنرهای دانشگاه ناتینگهام و «حقیقت برهنه» نوشته آرتور سی. دانتو، فیلسوف و منتقد هنر، تشکیل شده است. مقدمه اسکات والدن، پسگفتار، معرفی نویسندگان، کتابنامه و فهرست نام‌ها نیز ضمیمه این اثرست.

در پشت جلد «عکاسی و فلسفه» می‌خوانیم: «پس از امکان دستکاری دیجیتال در تصاویر عکاسی، اکنون چگونه می‌توان از صداقت و عینیت و شان استنادی آن سخن گفت؟ رابطه عکس دیجیتال با موضوعش اکنون چگونه تعریف می‌شود؟ تصویر عکاسانه مدت‌ها مظهر رابطه‌ای شفاف با جهان بود و عطش انسان به رئالیسم یا واقع نمایی را برآورده می‌کرد. باور قدیمی ما به عکس، در مقام منبع غنی اطلاعات بصری، استفاده گسترده از عکاسی را در روزنامه‌نگاری و مستندسازی و زمینه‌های علمی در پی داشت.

اکنون این باور قدیمی زیرسوال رفته است، دریافت ما از تصاویر عکاسانه و ارتباط‌مان با این تصاویر سابقا شفاف چگونه تعریف می‌شود؟ چطور می‌توان از نو به مسئله صدق و کذب در بازنمایی‌هایی تصویری فکر کرد؟ مقالات این کتاب هر یک به نحوی به مسائلی از این دست می‌پردازند. عکاسی که اکنون جایگاه خود را به عنوان هنر تثبیت کرده است، می‌کوشد بار دیگر به مرزهای میان خود و نقاشی، فیلم و سایر بازنمایی‌های تصویری بیندیشد».

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: «تکنولوژی عکاسی دیجیتال، با در اختیار گذاشتن امکان دستکاری تصاویر، جای فرایند نگاتیو/پوزیتیو سابق را گرفته و پرسش‌های جدیدی را درباره صدق و کذب این رسانه مطرح کرده است. در عالم هنر، عکاسی از رسانه‌ای حاشیه‌ای که بر سر جلب احترام نهادهای مستقر می‌جنگید به رسانه‌ای بدل شده است که نه فقط در موزه هنر متروپولیتن دپارتمان خود را دارد، بلکه دردانه هنرمندان آوانگارد هم شده است. در این میان، حساسیت ما نسبت به‌لزوم توجه تخصصی به مسائل اخلاقی مطرح شده و در حرفه‌هایی نظیر پزشکی و تجارب که با سوژه‌های انسانی سروکار دارند بیشتر شده است، و این تحول امکان لزوم همین توجه در کار حرفه‌ای عکاسی را نیز پیش می‌کشد. با در نظر داشتن چنین تحولاتی، زمان برای بررسی مجدد مضامینی که منتقدان پیشرو مطرح کرده‌اند و نیز برای سنجش هشیارانه مسائل جدیدی که مطرح شده است مناسب به‌نظر می‌رسید».

کتاب «عکاسی و فلسفه» مقالاتی در باب ماهیت تصویر عکاسی، توسط اسکات والدن گردآوری و با ترجمه مهدی امیرخانلو در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۱۹۵ هزار تومان با نمونه تصاویری از سوی نشر هنوز منتشر شده است.