به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی انتشارات علمی و فرهنگی، کتاب «من ببعی خودم را می‌خواهم» به تازگی به همت انتشارات پرنده آبی (واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی) در زیر مجموعه کتاب‌های آکادمی داستان این نشر منتشر شده است. این اثر داستانی‌تخیلی را ملیحه شاهرخی جاوید برای گروه سنی الف و ب با موضوع دوستی، وابستگی، پذیرش تغییرات و تلاش برای رسیدن به هدف نوشته است. سارا آتش‌هوش نیز تصویرسازی کتاب را برعهده داشته است.

این کتاب در ذیل مجموعه کتاب‌های «آکادمی داستان» منتشر شده است. کتاب‌های تصویری که در آکادمی داستان پرنده‌ آبی انتشارات علمی و فرهنگی تولید شده‌اند، مجموعه‌ای است که در آن‌ها تصویر جایگاه کلیدی و اصلی را دارد. در کارگاه‌های کتاب تصویری این آکادمی تلاش شده است تا با ایده‌های تصویری، زبان تصویر و تجربه به‌کارگیری کلام، در کوتاه‌ترین و تاثیرگزارترین حالت پیام منتقل شود و کتاب‌هایی کارآمد، چندوجهی، مناسب مخاطب امروز و با موضوعاتی بروز تولید شود.

داستان کتاب «من ببعی خودم را می‌خواهم» بدین روال است که در تابستانی پشم‌های ببعی قهوه‌ای را کوتاه‌ می‌کنند. این کار باعث می‌شود که پشم‌کوچولو شخصیت اصلی داستان از ببعی قهوه‌ای جدا شود. پس از این جدایی او فصل به فصل به دنبال ببعی خودش می‌گردد و از جدایی غمگین است و مایل که در کنار ببعی قهوه‌ای باشد. به همین دلیل او به کمک باد فرار می‌کند تا ببعی قهوه‌ای را پیدا کند و همیشه در کنارش بماند. داستان کتاب در مسیر همین ماجراجویی‌ و اتفاقاتی که پشم‌کوچولو از سر می‌گذراند، روایت می‌شود.

کتاب «من ببعی خودم را می‌خواهم» را انتشارات پرنده آبی در سال ۱۴۰۰، در قطع رقعی و در ۲۴ صفحه با قیمت ۳۵ هزار تومان و شمارگان ۵۰۰ نسخه به چاپ رسانده است.