گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: سودابه امینی شاعر و نویسنده، با این توضیح که مجموعه شعر «مردمک‌های سرمه‌ای» را در دست انتشار دارد به هنرآنلاین گفت: این کتاب شامل حدود چهل شعر عاشقانه در قالب نو برای نوجوانان است. تهمینه خواجوی تصویرگری کتاب را انجام داده که از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر می‌شود.

او از انتشار کتاب «فرانک» اقتباسی آزاد از شاهنامه فردوسی خبر داد و افزود: این منظومه نیمایی نیز مختص نوجوانان است و به‌تازگی توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

نویسنده کتاب «دوستی فرهنگ‌ها» ادامه‌داد: کتاب «فرانک» را همراه با مجموعه «تهمینه» به انتشارات کانون تحویل داده بودم. زمانی که این دو کتاب را کار کردم تصمیم داشتم درباره زنان مطرح شاهنامه منظومه نیمایی برای نوجوانان کار شود. متاسفانه به دلایلی کتابم متوقف شد. در هر دوره از تغییرات کانون پی‌گیر چاپ این دو کتاب بودم و بالاخره مصوبه چاپ «فرانک» را برای دومین بار از مدیران وقت کانون گرفتم و برای دومین بار کتاب توسط مژگان سعیدیان تصویرگری شد. نخستین بار طناز بلوریان تصویرهای این کتاب را کار کرده بود. تصویرهای کتابی که نشر یافته در نمایشگاه‌های بین‌المللی به نمایش درآمده است.

امینی با بیان این که علاقه به داستان‌های شاهنامه و انگیزه سرایش در این زمینه همچنان در من‌ وجود دارد، تصریح‌کرد: آرزو می‌کنم فراغتی دست دهد تا بقیه کتاب‌ها را نیز بدست چاپ بسپارم. این روزها مشغول کار کردن روی کتاب «لیلا» مجموعه شعر بزرگ‌سال هستم.

او طی همکاری با نشر گویا در سال گذشته دبیر بیست عنوان کتاب شعر «شباب» بوده است و امسال نیز در ادامه همان پروژه، دبیری بیست عنوان کتاب دیگر از مجموعه شعر «شباب» را بر عهده دارد. امینی دبیر پروژه شاهنامه در این انتشارات نیز هست. در این پروژه ۱۰ عنوان (نمایشنامه و نقل) توسط نمایشنامه‌نویسان برای نوجوانان در دست نگارش و چاپ است.

امینی مدیرکل سابق آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. او در حال حاضر با برگزاری کارگاه‌های آنلاین شعرخوانی، نوشتن خلاق و بیدل‌خوانی، نوجوانان را در زمینه خواندن و نوشتن هدایت و تربیت می‌کند و عواید این کارگاه‌ها را به مدارس محروم سیستان‌وبلوچستان اختصاص می‌دهد.