به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، افتخار درباره مضمون کتاب‌ تازه خود گفت: از آنجا که معتقدم بچه‌ها به فضای شاد اقبال زیاد نشان می‌دهند و شادی و نشاط را حق آنان می‌دانم سعی می‌کنم بیشتر داستان‌های دارای مخاطب کودک و نوجوانم از چنین فضایی بهره‌مند یا لااقل ا ز درون‌مایه طنز برخوردار باشد؛ ضمن اینکه درصدی از بچه‌های کتاب‌خوان نیز صرفا دنبال کتاب و داستان‌های حاوی طنز و شوخی هستند.

«خنده‌های پرتقالی» شامل ١٢ داستان طنز نوجوان برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال است. نشر آرون این کتاب را در ١٠۴ صفحه با شمارگان ١١٠٠ جلد و قیمت ٣۵ هزار تومان عرضه کرده است.

این عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان همچنین از ورود کتاب «خنده‌های زنجبیلی» به بازار نشر کتاب کودک خبر داد و افزود: این کتاب نیز اثری طنز با داستان‌های پر کشش و شیرین است که شادی در کنار تامل را برای کودکان و نوجوانان به ارمغان می‌آورد.

این کتاب هفتمین اثر طنز رفیع افتخار است که مرضیه قائدی تصویرگری آن را انجام داده و نشر جمال آن را با قیمت ٢٨ هزار تومان به بازار نشر کتاب کودک عرضه کرده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

… خاله با صدایی که رگه‌های حسادت در آن مشهود است می‌گوید: «شنیدم این مدلش خیلی گرونه، پنج شش تومنی می‌ارزه نه؟»

و به بچه‌هایش تشر می‌زند: «آقا کوچول،آقا موچول، از کنار اون تلویزیون بکشین کنار.» و عصبی بشقاب میوه‌اش را می‌کوبد به میز: «چه می‌شد اگر دروغم کنتور داشت!»

«طلسم خانه‌ عنکبوت‌ها»، «برعسوس»، «برسد به دست دوست»، «دنیای آرزوها»، «از ورای یک خاطره»، «تعطیلات بامزه یخمک»، «ساپروفیت»، «شب‌نشینی با عموبسک»، «راز صورتی من»، «پنبه و پری و پستچی»، «کلاس اولی‌ها» و «شاه در قاب» از آثار پیشین رفیع افتخار به شمار می‌رود.