گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: چهار کتاب «سه نامزد»، «آدم خوبه»، «یگانه دوران» و «بزرگ استراتژیست دوران» نوشته علیرضا موذن از مجموعه (محور مقدس) توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است. هدف این مجموعه شناخت دنیای جدید و یافتن روش‌های زیستن بهتر و موثرتر در این زمانه است. رویکرد مجموعه نیز «درون دینی» است و براساس «مبانی تشیع» تدوین شده است.

نویسنده این مجموعه به هنرآنلاین گفت: سعی کردم در این چهار جلد کتاب در حد توان مطالب سنگین اعتقادی را با زبان ساده‌تری به مخاطب منتقل کنم اما این ساده‌نویسی همراه با طنز ناشی از ساده‌انگاری نیست و موضوعات مطرح شده بسیار مهم هستند. این مجموعه به‌صورت یک دوره آموزشی در طی ۱۵ سال گذشته بارها در کلاس و محیط‌های گوناگون تدریس شده است. حدود بیست جلد کتاب می‌شود که چهار جلد نشر یافته و ۱۲ جلد آن آماده انتشار است. مخاطب این مجموعه افرادی هستند که به اسلام و تشیعه پایبند هستند و می‌خواهند سلوک دیندارانه را در دنیای مدرن پیشه کنند. (محور مقدس) تعریف می‌کند تعریف دین‌ورزی چیست و محور این دین‌ورزی چه چیزی است.

در نخستین جلد از مجموعه (محور مقدس)، شبهات پایه دین‌شناسی تجزیه و تحلیل شده است و «سه نامزد» احراز مقام بزرگ محور مقدس دین اسلام معرفی شده است. در کتاب «سه نامزد» با شخصیتی به نام «آدم خوبه» آشنا می‌شویم که تمام کمال‌های اخلاق عرفی را دارد و در اجرای دقیق احکام شریعت نیز، سنگ تمام می‌گذارد اما در ادامه متوجه می‌شویم که او به ولایت اهل بیت(ع) اعتقادی ندارد و نماد و مصداق برخی جریان‌های احکام محوری و اخلاق محوری است. موضوع کتاب تعیین سعادت و هدایت چنین فردی در میزان الهی و شناخت مهم‌ترین ارکان هدایت است.  

در جلد دوم با عنوان «آدم خوبه» به داوری میان سه نامزد پرداخته شده و در این میان آدم‌خوبه و آدم‌بده در میزان الهی شناسایی و معرفی شده‌اند. علاوه‌بر این بر محوریت عقل در تمام داوری‌ها پافشاری شده است. در این جلد، دیدگاه چهارمی که بیشتر در میان اهل تسنن طرفدار دارد،‌ با عنوان «حکومت‌محوری» معرفی و نقد شده است. موضوع و مصداق «کمال دین» یکی از جدی‌ترین گره‌های فکری دوران حال حاضر است. در این جلد، در تبیین دیدگاه «امام‌محور» این گره شناسایی و در جهت گشودن آن مطالبی ارائه شده است.

پس از شناخت جایگاه محوری حجت برگزیده الهی در دین‌ورزی در دو کتاب قبلی، در جلد سوم «یگانه دوران»، ابعاد و حوزه‌های دیگر این جایگاه بررسی می‌شود در حقیقت کسب معرفت بیشتر نسبت به مقامات منحصربه‌فرد و جایگاه ویژه حضرات چهارده معصوم(ع) نزد خداوند موضوع و هدف جلد سوم است.  

در جلد چهارم «بزرگ‌استراتژیست دوران»، با شناخت تعریف دین و معرفی نامزد پیروز در سه جلد پیشین، به «برنامه راهبردی بزرگ استراتژیست دوران» یعنی «ابلیس» پرداخته شده است. در این جلد، بیانیه ماموریت، بیانیه چشم‌انداز شیطان و نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای موجود برای اجرای برنامه‌های شیطان، شناسایی شده و راهبردها و استراتژی‌های او فهرست و مصادیق آن به تصویر کشیده شده‌اند.

در بخشی از جلد چهارم این مجموعه می‌خوانیم: «بزرگ‌ترین جنگ جهانی! در حقیقت سخن از لشرکشی‌های تیمور، چنگیز و اسکندر نیست! سخن از جنگ‌های جهانی اول و دوم نیست! سخن از جنگ سرد نیست! سخن از جنگ هسته‌ای و اتمی هم نیست! سخن از جنگ رسانه‌ایی، هجوم و شبیخون‌های فرهنگی امروز دوران ما هم نیست! حتی سخن از آرماگدون و جنگ آخرالزمان هم نیست!

سخن از جنگی عظیم است که پیش از خلقت این عالم وجود داشته است و از زمانی که بشر خلق شد، شدت گرفته و هم اکنون نیز با قدرت و شدت هر چه تما‌م‌تر، همچنان ادامه دارد! جنگی با ایجاد ابعاد مکانی و زمانی وسیع، به گستره جهان، به درازای تاریخ. شاید بتوان ادعا نمود که از جهاتی دوران ما، دوران اوج این جنگ، از ابتدای خلقت تاکنون بوده است.

بزرگ‌ترین جنگ جهانی! منظور کدام جنگ است؟ دو طرف درگیر این جنگ، چه کسانی هستند؟ آیا شما چنین جنگی را احساس می‌کنید؟ آیا فکر می‌کنید شما هم درگیر این جنگ شده‌اید؟ شما و اطرافیانتان، در کدام جبهه قرار دارید؟ آیا در این جنگ بی‌طرف هستید؟ آیا در این جنگ، می‌توان بی‌طرف ماند؟ آیا در جنگ آسیبی دیده‌اید یا جراحتی هم برداشته‌اید؟ جبهه‌های این جنگ کجاست و در کجا قرار دارد؟

درست حدس زده‌اید. یک طرف این جنگ، همان «بزرگ استراتژیست دوران» یعنی «شیطان» است».