گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: رونی ۳۱ ساله که نویسنده رمان و فیلمنامه است، روز سه‌شنبه با انتشار یک بیانیه از مخالفت خود با پیشنهاد ناشر «دنیای زیبا، کجایی» برای ترجمه رمان به زبان عبری برای پخش در سرزمین‌های اشغالی خبر داد و دلیل آن را همبستگی با مردم فلسطین و پای‌بندی به ارزش‌های جنبش BDS (بایکوت و تحریم سرمایه‌گذاری رژیم صهیونیستی) دانست.

جنبش موسوم به BDS با هدف تحریم کامل فرهنگی، اقتصادی و دانشگاهی صهیونیست‌ها در اعتراض به سرکوب مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری فعالیت می‌کند. رونی که گفته می‌شود دیدگاه‌های کمونیستی دارد، اعلام کرد سیاست‌های سرکوبگرانه صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها در همراهی آشکار با نظام‌های آپارتاید و نژادپرست است و به همین دلیل نمی‌خواهد کتابش را ناشران صهیونیستی منتشر کنند.

این در حالی است که دو کتاب بسیار موفق و پیشین او «مردم عادی» و «حرف زدن با دوستان» به زبان عبری ترجمه و در سرزمین‌های اشغالی در دسترس قرار گرفته بود. با این حال، رونی اعلام کرد در شرایط امروزی نمی‌خواهد اجازه بدهد نسخه عبری «دنیای زیبا، کجایی» منتشر شود، مگر راهی بیاید که در رویارویی با اهداف جنبش بایکوت و تحریم فرهنگی و اقتصادی رژیم نژادپرست و جعلی صهیونیست نباشد.

Rooney1

اقدام سالی رونی در تحریم صهیونیست‌ها با واکنش‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی همراه بوده و بسیاری او را برای داشتن شجاعت رویارویی با ظلم و سرکوب انسان‌ها تحسین کرده‌اند. «دنیای زیبا، کجایی» از زمان ورود به بازار در سپتامبر امسال صدرنشین جدول پرفروش‌ها شده و اقتباس تلویزیونی «مردم عادی» هم به نمایش درآمده است. تولید سریال «حرف زدن با دوستان» هم از ۲۰۲۲ آغاز می‌شود.