گروه سینمایی هنرآنلاین: «بگذار صبح باشد» به کارگردانی ارن کولیرین به نمایندگی از رژیم صهیونیستی در بخش نوعی نگاه جشنواره کن ۲۰۲۱ حضور دارد و با اینکه قرار است روز شنبه برای نخستین بار در این رویداد مهم سینمایی روی پرده برود اما بازیگران و عوامل اصلی آن در اعتراض به پاکسازی قومی و نژادی صهیونیست‌ها تصمیم گرفته‌اند حضور در مراسم فرش قرمز و رونمایی رسمی از «بگذار صبح باشد» را تحریم کنند.

در بیانیه اعتراضی بازیگران و عوامل فلسطینی ساکن سرزمین‌های اشغالی آمده است: «ما نمی‌توانیم این تناقض را نادیده بگیریم که یک فیلم به نام اسرائیل به جشنواره کن رفته و اینجا در فلسطین مردم سال‌هاست زیر سلطه پاکسازی نژادی و آپارتاید و تهاجم و انفجار بمب زندگی می‌کنند. وقتی فلسطینی‌ها در تولید یک فیلم مشارکت و همکاری کرده‌اند، چرا باید نتیجه آن در قالب یک پروژه «اسرائیلی» راهی جشنواره کن شود؟ مدیران جشنواره هم ما را نادیده گرفته‌اند.»

«بگذار صبح باشد» داستان زندگی یک شهروند فلسطینی ساکن سرزمین‌های اشغالی به نام سامی است که همراه همسر و فرزندش برای حضور در جشن عروسی برادر به سرزمین مادری بازمی‌گردد. پس از مراسم، سامی و خانواده‌اش هنگام خروج از فلسطین به سربازان صهیونیست برمی‌خورند و اجازه خارج شدن به آنها داده نمی‌شود. این خانواده در خانه خودشان زندانی می‌شوند و نمی‌دانند چگونه و چرا نمی‌توانند به خانه‌شان بازگردند.

بیانیه اعتراضی بازیگران و عوامل تولید «بگذار صبح باشد» به امضای ۱۲ نفر رسیده است. کولیرین در واکنش به این ماجرا فقط ه ابراز ناراحتی بسنده کرد و به روزنامه صهونیستی هاآرتص گفت: «من شرایط را درک می‌کنم و به کار و تصمیم آنها احترام می‌گذارم. ناراحتم که نمی‌توانند اینجا در کن باشند و نتیجه درخشان کارشان را ببینند.»