سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: داستان "تربیت اصولی" درباره نوجوانی با نام هیلی است که آرزوی پیانیست شدن دارد اما او را به مزرعه دایی‌اش که ژنرال بسیار سخت‌گیری است می‌فرستند که در جنگ جهانی دوم شرکت داشته است. این نوجوان که پا به یک دنیای جدید گذاشته و با قوانین سفت و سخت پیچیده‌ای روبرو می‌شود و باید از پس خودش بربیاید تا بتواند به آرزویش برسد. اما در این راه با سختی‌های مختلف و ماجراهای گوناگونی مواجه می‌شود که دید تازه‌ای از جهان به او می‌بخشد.

در بخشی از این رمان که به 9  فصل تقسیم شده، آمده است: "هیلی با ناباوری گفت: می‌خوان من برگردم؟

ستوان گفت: مثل این که به‌ت خوش گذشته‌ها، پسر؟ مغزت رو پاشیدن بیرون و تو یه ماجرای قتل هم برات پاپوش دوختن. شانس آورید واسه خاطر کفش‌هات تو محله ولگردها نکشتنت. ترجیح می‌دی تو مزرعه باشی تا این‌جا، نه؟

هیلی، برای این که ببیند سئوال ستوان جدی است یا نه، پرسید: آدما رو واسه کفش‌هاشون می‌کشن؟

ستوان گفت: کفش، دندون طلا، سیگار، هر چی.

هیلی نوک زبانش را روی روکش‌های طلایی دو دندان عقبی‌اش کشید و همزمان سعی کرد ژنرال را در عصبانی‌ترین حالت ممکنش تصور کند.

گفت: فکر کنم بهتره برگردم مزرعه".

کتاب‌ "تربیت اصولی" از مجموعه "پانوراما" منتشر شده است. این کتاب‌ها در واقع ترجمه آثار مجموعه‌ کتاب‌های جیبی هستند که در فرانسه و توسط مجموعه انتشاراتی گالیمار چاپ می‌شوند.

در پشت جلد این کتاب درباره مجموعه "پانوراما" آمده است: "به‌رغم ضرباهنگ سریع زندگی امروز، اوقات ما پر است از فراغت‌های کوتاه و فرصت‌های طلایی. اتاق انتظار پزشک و صف بانک و وقت‌هایی که توی  تاکسی و مترو می‌گذرانیم، می‌تواند وقف سرک کشیدن از پنجره‌ای کوچک به جهان عجیب شاهکارهای ادبی شود. ما نیز بارها اتفاق افتاده که تلاش کرده‌ایم مطالعه یکی از این شاهکارها را آغاز کنیم اما به دلیل هیبت اثر، نداشتن زمان کافی یا همگام نشدن با حال و هوای داستان از این کار بازمانده‌ایم. در این مواقع دسترسی به گزیده‌ای خوش‌خوان و مناسب از آثار نویسنده می‌تواند جرات و شوق مطالعه نوشته‌ای را که خواندنش کاری شاق به نظر می‌رسید، در ما برانگیزد. "پانوراما" همین هدف را دنبال می‌کند: جهان‌نمایی وسیع که به آسانی در دسترس عموم مخاطبان قرار می‌گیرد".

کتاب "تربیت اصولی" نوشته کورت ونه‌گات با ترجمه محمدرضا شکاری در شمارگان 1100 نسخه و با قیمت 12 هزار تومان از سوی انتشارات ققنوس منتشر  شده است.  

تربیت اصولی