سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: داستان این کتاب با بخش‌بندی‌های صورت گرفته با عناوین "آغاز"، "روزگار ساده مردی که هراسی عجیب داشت"، "فرناز و موسیقی‌های چرخ‌گوشتی"، "عادت: باید!"، "مردی با ارثیه عجیب که شب‌ها با سایه‌ها زندگی می‌کرد"، "ناهی"، "دخترخاله‌ای که نمی‌خواست!"، "راز شش‌ سالگی فاضل"، "تصمیم مهم زندگی تحت تاثیر برآورده‌شدن یکی از آرزوهای ناهی!"، "دروازه شمیران پلی به سوی بنفشه"، "کمپانی برادران یعقوبی تقدیم می‌کند"، "تصمیم بزرگ فاضل"، "ناهی به جای فرناز"، "شنبه بزرگ (شماره یک: حالت پرواز)"، "شنبه بزرگ (شماره دو: بنفشه)"، "شنبه بزرگ‌ (شماره سه: سرمه‌ای)"، "منم اون یار شیرین"، "با کفش‌های سرمه‌ای به بنفشه می‌رود"، "ذهن بنفش"، "چه آدم‌هایی پیدا می‌شوند"، "ناصر عنصری"، "خرپشته"، "صبحانه سه‌ نفره"، "اولین ماموریت"، "صدای سوت قطار"، "فاضل انتقامجو"، "بهترین ساندویچ جهان"، "سَبُک"، "فهرست انتقام"، "ورود مهشید"، "پلک‌افتاده‌ها"، "پیامک خروش"، "بالاخره"، "سرو لازانیا روی میز پنجاه‌ ساله"، "هر شب"، "شب قبل از بولان"،‌ "خانه‌باغ"، "میانه"، "دومین دیر رفتن"، "روند تادیب آقای ثابت‌عهد در روزی کاملا بارانی"، "ملاقات با برادران یعقوبی و شرح ماوقع"، "ماکارونی با سس سفید"، "سفر به انتهای شب"، "در جستجوی پریا"،‌ "آرشام انگلیسی توی یک ابر"، "جستاری در باب زندگی روسا"، "غرق‌ شده"، "ورنی‌پوش با بند شلوار"، "کپ‌کرده‌ها و گرگرفته‌ها"، "ماموریتی تا کمیجان"، "قصه آگوستین بلویانوازی"، "گوی نقره‌ای"، "تعقیب"، "اتمام ماموریت"، "کارآگاه به تحقیق و تعقیب ادامه می‌دهد"، "پرونده"، "فاضل با پیرهن چهارخانه گلبهی"، "شب به خرس"، "آلونک جلو دریاچه"، "تخته‌نرد"، "روند نهایی پرونده"، "جیش"، "باغ سلانه‌سلانه"، "اروند تا خانه"، "ملاقات با غول چاه"، قهرمان ناصر"، "پیش از پایان" و "پایان (قرقی 435)" روایت می‌شود.

"شب به خرس" در آغاز با شرح کوتاهی از شب ‌زلزله‌ای در خیابان سهروردی تهران آغاز می‌شود. در ادامه با شخصیتی با نام فاضل قناعت‌جو 35 ساله که زندگی ساده‌ای دارد آشنا می‌شویم. او عاشق دخترخاله‌اش است که از بچگی با هم بزرگ شدند ولی دختر به او توجهی نمی‌کند و ازدواجی نافرجام نصیبش می‌شود. رودرو شدن اتفاقی فاضل با شخصی به نام ناصر عنصری که مانند خودش تک و تنها زندگی می‌کند اتفاقات داستان را پیش می‌برد".

در بخشی از "فاضل انتقامجو" در صفحه 76 کتاب می‌خوانیم: "هیچ کس جز آقای ثابت‌عهد و آن صبح برفی توی نظر فاضل نیامد وقتی، پس از پایان اولین روز کاری و اولین ماموریت، مهندس بیاتی بابت موفقیت در ماموریت اول تبریک گفت و از فاضل خواست هر چه سریع‌تر شخص مورد نظرش را معرفی کند.

این قانون شرکت بنفشه بود. کارکنان هر یک باید در شروع همکاری شخصی را به شرکت معرفی می‌کردند تا اقدامات انتقام روی آن شخص صورت بگیرد.

این ایده برادران یعقوبی بود تا اعضا هم بدانند انتقام از کسی که روانشان را آزرده و هیچ جوابی پس نداده چقدر برای آرامش روح مفید است. و هم، از همه مهم‌تر، اهمیت شرکت بنفشه را بیش از پیش درک کنند.

فاضل توی کاغذی که مهندس بیاتی به او داد ماوقع آن روز برفی را شرح داد. مو به مو ماجرا آن روز را نوشت. این قسمت را برادران یعقوبی باید می‌خواندند و تایید می‌کردند که شخص مورد نظر "قابل انتقام" است یا خیر. مهر برادران یعقوبی کار را به مرحله عملیات می‌رساند".

کتاب "شب به خرس" نوشته عماد رضایی‌نیک در شمارگان 550 نسخه و با قیمت 28 هزار تومان از سوی انتشارات هیلا از گروه انتشاراتی ققنوس روانه بازار کتاب شده است. پشت جلد این اثر نوشته شده: "خرس‌ها صبورترین حیوانات هستند".

z (6)