سرویس فرهنگ هنرآنلاین، محمدعلی انصاری با اشاره به اهمیت فرهنگ و هنر در جامعه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان‌های تابعه آن 3470 ایثارگر وجود دارد که خیلی‌ها از این آمار مطلع نیستند. در کنار این‌ها تعداد زیادی از اهالی فرهنگ و هنر کشور هم ایثارگر هستند که دفتر امور ایثارگران وظیفه خدمت‌گذاری به این عزیزان را دارد.

انصاری در تشریح وظایف امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اظهار داشت: دفتر امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو حوزه کار می‌کند. یکی ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی به ایثارگران وزارتخانه و دیگری ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در کشور. البته سازمان‌ها و نهادهای دیگری هم در این حوزه‌ها کار می‌کنند اما شاید اصلی‌ترین متولی آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

انصاری

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری به نقش رسانه‌ها در امور ایثار اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها در این زمینه نقش خوبی را ایفا می‌کنند. گفتمان ایثار یک گفتمان مقبول برای تمام اقشار جامعه است و رسانه‌ها هم از اخبار حوزه ایثار استقبال می‌کنند و پوشش خوب خبری می‌دهند. با این حال معتقدم که پوشش رسانه‌ای در حوزه ایثار هنوز جای کار دارد و باید رسانه‌های تخصصی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار ایجاد شود. اعتقاد دارم که رسانه‌ها باید در حوزه ترویج فرهنگ ایثار با یک نگاه تحقیقاتی، علمی و پژوهشی فعالیت کنند.

انصاری افزود: به عنوان یک عضو کوچکی از خانواده ایثارگران و مقاومت، از تمامی رسانه‌ها تشکر می‌کنم و امیدوارم همه رسانه‌های مکتوب و غیر مکتوب سهم بالایی از ترویج فرهنگ ایثار را به خودشان اختصاص بدهند.

مشاور امور ایثارگران وزارت ارشاد ارزیابی خود از بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات را نیز این‌چنین بیان کرد: جشنواره مطبوعات سطح خوبی دارد و بد نیست ولی فکر می‌کنم جایگاه رسانه‌ها در کشور بیشتر از اینی است که الآن در جشنواره می‌بینیم و امیدوارم این وضعیت به مرور بهتر شود.