سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: محمدصادق دهنادی درباره وضعیت بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات به خبرنگار هنرآنلاین گفت: نمایشگاه مطبوعات اصلاً وضعیت خوبی ندارد و هیچ تغییر خاصی با 15 سال پیش نکرده است. در تمام این سال‌ها هیچ تغییری چه در حوزه اقتصاد رسانه که بتواند تأمین‌کننده زندگی خبرنگاران باشد و چه در حوزه ارتباط با مردم که بتواند تأمین‌کننده مخاطب رسانه‌ها باشد، صورت نگرفته است.

وی افزود: رسانه‌های ما به لحاظ تعداد مخاطب، شکل‌گیری شبکه‌های اجتماعی، وضعیت اقتصادی، تولید محتوای خوب، کمبود دستمزد خبرنگاران با مشکل مواجه هستند و همین باعث شده روز به روز کیفیت مطالب از بین برود و در نهایت رسانه‌ها به تعطیلی کشیده شوند؛ مگر یک سری رسانه‌های خاص که به بودجه‌های دولتی مرتبط باشند که البته آن‌ها هم تا یک زمانی می‌توانند خودشان را حفظ کنند.

کارشناس حوزه رسانه گفت: مطالعات جهانی نشان می‌دهد که تا زمانی که اقتصاد و رسانه‌ها دولتی هستند، وضعیت رسانه‌ها بهتر از این نخواهد شد.  الان در کل جهان هیچ جشنواره مطبوعاتی برگزار نمی‌شود چون تا وقتی مطبوعات زنده باشد، احتیاجی به پروپاگاندا نیست.

محمدصادق دهنادی درباره میزان تأثیر جشنواره مطبوعات در حوز هر رسانه، خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد که عدم سواد رسانه‌ای، گرایش روز افزون مردم به شبکه‌های اجتماعی و تبدیل شهروندها به شهروند-خبرنگار به کمک گوشی‌های موبایل باعث شده که اکثر رسانه‌ها در حیات نباتی به سر ببرند که در این شرایط جشنواره‌ای چون جشنواره مطبوعات هم برای نجات رسانه‌ها چندان مؤثر نخواهد بود.

دهنادی درباره پست مدیریتی خود در فرهنگسرای معرفت و رویکردهای این فرهنگسرا نیز گفت: من حدوداً دو سال و نیم است که مدیریت فرهنگسرای معرفت را در منطقه 5 تهران به عهده دارم. این فرهنگسرا دهمین فرهنگسرای سطح شهر تهران است و بیست و یکمین سال فعالیتش را می‌گذارند. فعالیت‌های فرهنگسرای معرفت در حوزه فرهنگ عمومی و در 4 بخش جنبی نگارخانه، آموزش، کتابخانه و فرهنگی انجام می‌شود.

رئیس فرهنگسرای معرفت درباره توجه این فضای فرهنگی به هنر بیان کرد: فرهنگسرای معرفت توجه خاصی به هنرهای سنتی و صنایع دستی دارد و اخیراً به دنبال این است که کلاس‌های عکاسی، کارگردانی و تئاتر هم راه‌اندازی کند. این فرهنگسرا به عنوان یک رسانه بزرگ، از عنصر هنر برای بهبود کیفیت زندگی مردم استفاده می‌کند و هدفش تلطیف جنبه‌های مختلف زندگی مردم سطح شهر تهران است.