سرویس سینمایی هنرآنلاین: حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در افتتاحیه مراسم سی وپنجمین جشنواره فیلم فجر که شنبه غروب در برج میلاد برگزار شد، در سخنانی گفت: من هم مثل شما تحت‌تأثیر بخش اول جشنواره هستم. در جشن بزرگ سینمای ایران، از کسانی که از ما محافظت می‌کنند تقدیر شد. از همه شما تشکر می‌کنم که حضور دارید. سپاس  از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرانی که با ما همراه هستند. امسال چهارمین سالی است که برای برگزاری جشنواره در خدمت شما  هستم. روزهای اول بسیار سخت بود. چقدر شمس و مولانا خواندم تا شما را امیدوار کنم. اصناف چندین پاره بودند، مخاطبان سینما زیر خط فقر قرار داشتند اما امروز با فهم متقابل شما، جشنواره امسال جشنواره سینمای امید است و سینمای امید تحقق پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امسال وقتی فیلم‌های شما فیلمسازان را دیدم، خستگی‌ام در رفت و خیالم راحت شد. آقای صالحی‌امیری، این فیلم‌ها برای جوانانی است که نشان دادند سینما ادامه دارد و در زیر چتر بزرگان سینما قرار گرفتند.

رئیس سازمان سینمایی افزود: فکر می‌کنم سال ۹۶ سال درخشان سینمای ایران به شمار می‌رود. ما فیلمسازانی داریم که با خون دل فیلم می‌سازند و سینمای ایران را در جهان مطرح کرده و می‌کنند. امسال چهارمین سالی است که در خدمت شما هستم و آخرین جشنواره فیلم فجر دولت یازدهم را برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه  سینمای ایران در شرایط بسیار سختی بود اظهار کرد: ولی با همدلی شما سینمای ایران پیشرفت می‌کند. سینمای ایران سینمای امید است و این مساله هیچ وقت دور از دسترس نیست. زمانی که فیلم‌های شما را دیدم خستگی چهارساله‌ام از بین رفت. چرا که امسال سال تثبیت فیلمسازان جوان است و نیمی از تولیدات سینمای ایران در جشنواره امسال به فیلمسازان جوان اختصاص یافته است؛ فیلمسازانی که زیر سایه پیشکسوتان رشد کردند.

ایوبی گفت: در فیلم‌های سینمایی امسال امید موج می‌زند و فیلم‌های اجتماعی زیاد است. جوانان فیلم‌های ساده و کم هزینه ساخته‌اند و همچنین درفیلم‌های دفاع مقدس، خواهران و مادران شهید را به تصویر کشیده‌اند. یقین دارم مردم از دیدن این فیلم‌ها لذت خواهند برد، همانطور که رهبر انقلاب پشتوانه ما در سینما هستند. ما باید قدر سینما را بدانیم چرا که سینما از جلوه‌های قدرت ما است.

رییس سازمان سینمایی با بیان اینکه مفهوم قدرت تغییر کرده است، به واکنش ترانه علیدوستی درباره‌ اسکار اشاره کرد و گفت: وقتی در فیلمی مثل "فروشنده" یک بانوی نخبه ایرانی اعلام تحریم اسکار را می‌کند و بعد در رسانه‌های خارجی هم بازتاب آن را می‌بینم، باید بگویم که سینماگران ما مرزداران فرهنگ ما هستند، چنانچه وقتی عباس کیارستمی‌ها و اصغر فرهادی‌ها آثار سینمای ایران را به جهان عرضه می‌کنند، موجب شگفتی همه می‌شوند، آن هم در شرایطی که  کشورهای منطقه عقیم هستند.

سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از 10 تا 21 بهمن ماه به دبیری محمد حیدری برگزار می‌شود.