سرویس سینمایی هنرآنلاین:  سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شنبه غروب در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر در برج میلاد، طی سخنانی  گفت: قبل از حضور در مراسم با رییس جمهور دیدار کردم و سلام وی را برای شما آورده‌ام.

وی افزود: جشنواره فیلم فجر یادآور نشاط است‌. سینمای ایران امروز زبان گویای جامعه‌ای است که رویکرد اجتماعی و جامعه محور دارد. اقبال و گرایش مردم به سینما نشان می‌دهد توجه به این هنر به یک نیاز اجتماعی تبدیل شده است. ما امروز به خانواده بزرگ سینما فراتر از سرمایه فرهنگی و به عنوان سرمایه اجتماعی نگاه می‌کنیم. ما به سینماگران اعتماد داریم و معتقدیم با کمک شما می‌توانیم به کاهش آسیب‌های اجتماعی امیدوار باشیم. من این جشنواره را جشنواره امید و نشاط می‌دانم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما وظیفه داریم زیر ساخت‌های این صنعت را افزایش دهیم و در گسترش این هنر در سراسر کشور عدالت را افزایش دهیم. به ضرورت سازمان نظام صنفی هنر، اعتقاد دارم و به دنبال ایجاد زیرساخت برای شکل گیری این سازمان هستم.

صالحی امیری اظهار کرد: سینمای ایران می‌تواند آیینه‌ای شفاف برابر واقعیت‌های جامعه باشد و امروز بستری مناسب برای تولیدات اجتماعی سینماگران فراهم شده است. امیدوارم جشنواره امسال کانونی برای انسجام بیشتر اصحاب هنر باشد.

سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از 10 تا 21 بهمن ماه به دبیری محمد حیدری برگزار می‌شود.