به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛درپنجمین روز از نمایش فیلم درسالن سینما تک موزه در دوره چهل و ششم (فصل زمستان)،3 فیلم دیگردربخش " جلوه‌هایی از سینمای تجربی ، به انتخاب مازیار اسلامی "از کارگردان‌های معروف فرانسوی وشوروی،با میان نویس فارسی وصامت به نمایش در می‌آید.

روز چهارشنبه 15 دی ماه ساعت 17، فیلم " مردی با دوربین فیلم برداری " به کارگردانی ژیکا ورتوف محصول سال 1929 شوروی به مدت 67 دقیقه ، فیلم" تاریس" به کارگردانی ژان ویگو محصول سال 1931 فرانسه به مدت 10 دقیقه وفیلم "خون شاعر" به کارگردانی ژان کوکتومحصول سال 1932 فرانسه به مدت 50 دقیقه ، در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

فیلم‌های دو دهه‌ی نخست، یعنی وضعیت طبیعی سینما در دو دهه‌ی نخست، تا پیش از ظهور داستان و سپس فیلمنامه، با تعاریف امروزی، وضعیتی تجربی و آوانگارد است. کیفیت جادویی و سحرانگیز تصاویر سینمایی این دوره حاصل رویکرد بازیگوشانه‌ی فیلم‌سازان نسبت به دوربین است. جذابیت سینما برای توده‌ها نیز به واسطه‌ی همین کیفیت جادویی و توهم‌گرایانه‌ی آن است، چیزی بیشتر هم‌ردیف شعبده‌بازی تا هنری داستانگو. این آزادی فیلم‌ساز از قید و بندهای صنعتی - اقتصادی به او این امکان را می‌داد تا نیروی خلاقیت‌اش را به شکل تام و تمام در محصول نهایی‌اش تزریق کند.کیفیتی که موضوع بحث مقاله‌ی مهم و دوران‌ساز سینمای آتراکسیون تام گانینگ در همین کتاب است. سینما در حکم نوعی آتراکیسون، که مهم‌ترین رسالتش مبهوت کردن و متحیر کردن مخاطبانش بود، همچون شعبده‌بازی توانا که همچنان اسباب حیرت را فراهم می‌کند.

یادآوری می‌شود:علاقه مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم در سینما تک ،روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.