سرویس سینمایی هنرآنلاین: درآمد حاصل از فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی برای دومین سال پیاپی از مرز 11 میلیارد دلار گذشت.

شرکت ComScore که داده‌های فروش را تجزیه و تحلیل می‌کند، پیش‌بینی کرد تا پایان دسامبر 2016 مجموع فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا به 11.3 میلیارد دلار برسد و رکورد 11.1 میلیارد دلاری سال 2015 را جابجا ‌کند.

تا روز دوشنبه، درآمد حاصل از فروش داخلی فیلم‌ها در مقایسه با سال گذشته این موقع، دو درصد بیشتر بود. سینماهای آمریکا تعطیلات آخر این هفته نیز روزهای شلوغی را پشت سر می گذارند. خیلی از آمریکایی‌ها در هفت روز بین کریسمس تا سال نو در تعطیلات به سر می‌برند.  

به گزارش ورایتی، در ابتدای سال 2016، کمتر کسی تصور می‌کرد رکورد سال قبل شکسته شود. امسال کمتر بلاک‌باسترهایی چون "دنیای ژوراسیک" و "انتقامجویان: عصر اولتران" روی پرده سینماها رفت. گذشته از این، خیلی از تحلیل‌گران بر این باور بودند که در نبود فیلمی چون "جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو بیدار می‌شود" (که سال گذشته بیش از 900 میلیون دلار فروخت)، فروش کلی کاهش پیدا می‌کند.       

هرچند در سال 2016 فیلم‌ها نتوانستند به فروش در ابعاد "دنیای ژوراسیک"، "انتقامجویان: عصر اولتران" و "جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو بیدار می‌شود" دست پیدا کنند، اما باز موفقیت‌های زیادی حاصل شد. "سرکش: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای" در ایام کریسمس گیشه‌های فروش را در اختیار گرفت. فیلم درجه R "ددپول" که با اقتباس از یک قصور مصور ساخته شد، فوریه پیش به موفقیتی دور از انتظار دست پیدا کرد و 363.1 میلیون دلار فروخت. دنباله‌هایی چون "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" و "پیدا کردن دوری" نیز در گیشه‌های فروش قوی ظاهر شدند.

فیلم‌های ابرقهرمانی چون "بتمن در برابر سوپرمن: ظهور عدالت" و انیمیشن‌هایی چون "زندگی مخفی حیوانات خانگی" و "موانا" هم برای ثبت رکورد جدید کمک کردند.