سرویس سینمایی هنرآنلاین: کمدی درام "قوانین قابل اجرا نیستند" (Rules Don't Apply) به کارگردانی و با بازی وارن بیتی در نقش هوارد هیوز تاجر، هوانورد و تهیه‌کننده سینما، برای اولین بار در دنیا، 10 نوامبر (20 آبان)، در شب اول جشنواره موسسه فیلم آمریکا (AFI) در تی‌سی‌ال چاینیز تیه‌تر در هالیوود، نمایش داده می‌شود.

این فیلم تولید شرکت‌های نیو ریجنسی و فاکس است و بیتی به عنوان تهیه‌کننده، کارگردان، بازیگر و فیلمنامه‌نویس با پروژه همکاری کرده است. "قوانین قابل اجرا نیستند" 23 نوامبر (3 آذر) ارکان می‌شود.

به گزارش ورایتی، الک بالدوین، آنت بنینگ، کندیس برگن، استیو کوگان، اد هریس، هیلی بنت، متیو برادریک، دابنی کولمن، لیلی کالینز، آلدن ارنرایک، تایسا فارمیگا، مگان هیلتی، الیور پلات و مارتین شین، از دیگر بازیگران فیلم هستند.

باب گازال رئیس AFI گفت: وارن بیتی از اولین لحظه حضور روی پرده سینماروها را مجذوب خود کرد و به چالش کشید. استعداد او به عنوان یک بازیگر، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده همیشه فراتر از حد بوده است. موسسه فیلم آمریکا افتخار می‌کند که میزبان اولین نمایش جهانی تازه‌ترین هدیه او به میراث فرهنگی آمریکا خواهد بود.

داستان "قوانین قابل اجرا نیستند" سال 1958 در هالیوود روی می‌دهد. کالینز نقش یک بازیگر زن و ارنرایک نقش یک راننده را بازی می‌کنند. هر دو شخصیت برای هوارد هیوز کار می‌کنند که برقراری رابطه عاشقانه بین کارکنانش را ممنوع کرده است. ژاکلین لیانگا رئیس جشنواره موسسه فیلم آمریکا گفت: در این فیلم روابط رمانتیک، تمایل جوانان برای رسیدن به موفقیت و یک میلیاردر عجیب و غریب، به لطف حظور یک گروه بازیگری فوق‌العاده، روی پرده سینما نقش بسته است.

بیتی 79 ساله نامزد 14 جایزه اسکار بوده است و برای فیلم "سرخ‌ها" برنده جایزه اسکار بهترین کارگردان شد. او در 1999 جایزه اروینگ تالبرگ را از آکادمی علوم و هنرهای سینمایی دریافت کرد و 2008 نیز جایزه یک عمر دستاورد موسسه فیلم آمریکا را گرفت.

"قوانین قابل اجرا نیستند" اولین فیلم بیتی در مقام کارگردان بعد از "بولورث" در 1998 است. او از اواخر دهه 1950 کار خود را در حرفه نمایش با بازی در تلویزیون آغاز کرد و در دهه 1960 با نقش‌آفرینی در فیلم‌های مطرح چون "شکوه علفزار" ساخته الیا کازان و "بانی و کلاید" به کارگردانی آرتور پن به شهرت فراوان دست یافت.

بیتی برای بازی در فیلم گانگستری "بانی و کلاید" نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد. او در 1978 با فیلم "بهشت می‌تواند منتظر بماند" برای اولین بار روی صندلی کارگردانی نشست و برای این فیلم در چهار بخش از جمله بهترین کارگردان و بازیگر نامزد اسکار شد.

بیتی سال 1981 فیلم "سرخ‌ها" را کارگردانی کرد و در آن به نقش یک روزنامه نگار رادیکال در دوران انقلاب کمونیستی در روسیه ظاهر شد. این فیلم در چهار رشته نامزد اسکار بود و بیتی جایزه بهترین کارگردان را از آن خود کرد. "دیک تریسی" (1990) دیگر فیلم‌ او در مقام کارگردان است.

او به عنوان بازیگر نیز فیلم‌های مطرح چون "مک‌کیب و خانم میلر" (1971)، "شامپو" (1975) و "باگزی" (1991) را در کارنامه دارد.