سرویس سینمایی هنرآنلاین: برگزارکنندگان مهم‌ترین جشنواره سینمایی بریتانیا روز سه‌شنبه از انتخاب فیلم "یک پادشاهی متحد" (A United Kingdom) به کارگردانی اما آسانته به عنوان فیلم افتتاحیه این دوره جشنواره فیلم لندن BFI خبر دادند.

دیوید اویلوو بازیگر "سلما" و رزاموند پایک بازیگر "دختر رفته" در این فیلم بازی می‌کنند که پنجم اکتبر (14 مهر) اولین بار در اروپا در جشنواره لندن روی پرده می‌رود.

به گزارش ورایتی، آسانته برای اولین فیلم خود "A Way of Life" جایزه بفتا بهترین فیلم اول یک نویسنده یا کارگردان یا تهیه‌کننده بریتانیایی را دریافت کرد و بعد فیلم "Belle" را ساخت که در جوایز فیلم مستقل بریتانیا جایزه بهترین بازیگر زن را برای گوگو امباتا-راو به همراه داشت.

"یک پادشاهی متحد" داستان واقعی سرتسه خاما، پادشاه بچوانلند (اکنون بوتسوانا) و روث ویلیامز، کارمند لندنی را روایت می‌کند که در 1947 با وجود مخالفت شدید خانواده‌های خود و دولت‌های بریتانیا و آفریقای جنوبی ازدواج کردند.

آسانته، اویلوو و پایک در مراسم نمایش فیلم "یک پادشاهی متحد" شرکت می‌کنند که همزمان از سالن‌های سینما در بریتانیا هم پخش می‌شود.

فیلمنامه را گای هیبرت از روی کتاب "Color Bar" به قلم سوزان ویلیامز نوشته است. اویلوو نقش خاما و پایک نقش همسر او در آینده را بازی می‌کنند. جک داونپورت، تام فلتن، جک لودن و لورا کارمایکل از دیگر بازیگران "یک پادشاهی متحد" هستند.

فیلم با حمایت شرکت‌های پاته، بی‌بی‌سی فیلمز و مؤسسه فیلم بریتانیا (‌BFI) ساخته شده است.

شصتمین جشنواره فیلم لندن 5 تا 16 اکتبر (14 تا 25 مهر) برگزار می‌شود. جشنواره فیلم لندن را مؤسسه فیلم بریتانیا برپا می‌کند. اولین دوره این جشنواره سال 1956 برگزار شد.