گروه سینما خبرگزاری هنر ایران: محمود گبرلو منتقد، و مجری سابق  برنامه «هفت» گفتنی‌های زیادی از اجرا در این برنامه و تلویزیون دارد. وی به عنوان خبرنگار، منتقد و مجری ارتباط نزدیکی با بدنه هنرمندان داشته و با دقت زیادی وضعیت سینمای کشور را رصد می‌کند.

گبرلو با حضور در خبرگزاری هنر ایران، با مرور خاطرات اجرا در برنامه «هفت» از وضعیت امروز سینما گفت که در آینده نزدیک و در چند بخش به مرور منتشر خواهد شد. کلیپ زیر ماجرای انحلال اتاق فکر برنامه هفت به صلاحدید آقای ضرغامی است.

 

«... حتی یکبار که آقای طالبی به نوعی از طرف آقای ضرغامی نماینده بود، یا از طرف جمع (اتاق فکر) نماینده بود که با آقای جیرانی گفت‌وگو بکند، خودشان به من نقل کردند که آقای جیرانی هفتگی مهمان‌ها و موضوعات را با من چک می‌کردند و شما هم باید اینکار را با من چک کنید. من خیلی قائل به این نبودم. نمی‌توانستم بپذیرم همچین فکری می‌کردند.

تصور ذهنی من این بود. اصلا اینجور فکر نمی‌کردم که اگر یک برنامه «هفت» را می‌خواهم روی آنتن ببرم باید از صد نفر اجازه بگیرم، هماهنگ بکنم. طبیعتا من تابع سیاست‌های مدیریت در راس بالا هستم و همه هستند. شکی نیست! هر کس هر جایی کاری انجام می‌دهد، پروژه‌ای را انجام می‌دهد، حتما با سیاست‌گذاری که قرارداد را امضا می‌کند، خودش را تنظیم می‌کند.

اما اینکه یک فردی بیاید بگوید «تو باید با من هماهنگ شوی و بدون اطلاع من حرف نزنی، این نظریه را ندهی، این مهمان را نیاوری» من اصلا قائل به این نبودم و وقتی هم یک‌بار آقای ابوالقاسم طالبی این رفتار را با من کرد من نپذیرفتم. گفتم من این کار را نمی‌کنم. می‌خواهید من دیگر نمی‌آیم «هفت».

این منجر شد به جلسه‌ای جمعی که آقای ضرغامی حضور داشتند. آقای ضرغامی محبت کردند نظر من را پذیرفتند و به من هم گفتند که دیگر نیازی نیست که اتاق فکری به این بزرگی تشکیل بشود. به من گفتند کارتان را بکنید هر جایی که من احساس کردم که شما خلاف مسیر دارید می‌روید یا با سیاست‌های ما نمی‌خوانید من به شما اطلاع می‌دهم. در طول این 4 سال یکبار یا 2 بار ایشان تماس گرفتند و من کار خودم را کردم...»

 

 

مشروح مکتوب این گفت‌گو متعاقبا منتشر خواهد شد.