به‌‌گزارش هنرآنلاین، عصر روز گذشته (چهارشنبه ۱۵ فروردین) فیلم «پرویزخان» به نویسندگی و کارگردانی علی ثقفی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی و با همت سازمان هنری رسانه‌ای اوج در سینما هلال احمر بندرانزلی به اکران عمومی درآمد.
قسمت‌هایی از فیلم سینمایی «پرویزخان» در خصوص زندگی ورزشی زنده‌یاد سیروس قایقران است که در آستانه بیست‌وششمین سالگرد درگذشت کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال و باشگاه ملوان بندرانزلی اکران شد.
در حاشیه این اکران از دختر زنده‌یاد پرویزخان دهداری سرمربی فقید تیم ملی ایران و همچنین پرویز قایقران پدر زنده‌یاد سیروس قایقران تقدیر شد.

پرویز انزلی2


علاوه بر حضور عموم شهروندان، اعضای باشگاه ملوان بندرانزلی، بازیکنان سابق تیم ملوان، بازیکنان تیم لیگ برتر و امید، مهدی تارتار، روزبه رئوفی، امیر دانشجو، سیدابوالفضل موسوی، امیرمهدی کوشکی، پیام پروین‌جاه و نصیر ساکی بازیگران فیلم در این مراسم حضور داشتند.
در حاشیه اکران این فیلم علیرضا مقصودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرانزلی اظهار کرد: با توجه به اینکه این روزها تقریبا حضور در سینما و دیدن فیلم‌های اکران شده در سبد خانوارها کمرنگ شده، اکران‌های عمومی می‌تواند گامی در راستای تشویق حضور در سینماها باشد.
وی با تاکید بر اینکه در نظر گرفتن سلیقه مخاطبان در تهیه فیلم‌های سینمایی مولفه مهمی است، افزود: ساختن فیلم‌هایی بر اساس واقعیت همچنین روایت بخش‌هایی از زندگی اسطوره‌های کشور که در بین اعضای همین جامعه و با مردم زندگی کردند در جذب مخاطبان به سینما موثر است.
سیروس قایقران متولد اول بهمن ۱۳۴۰ در بندرانزلی بود که ۱۸ فروردین سال ۱۳۷۷ درحالی‌ که همراه فرزند، همسر و برادر همسرش با اتومبیل خود عازم تهران بود در حوالی امامزاده هاشم تصادف کرد که منجر به فوت وی و فرزندش راستین شد.