گروه سینما هنرآنلاین، قربانعلی طاهرفر کارگردان فیلم «آپاراتچی» درخصوص تمایز جشنواره امسال نسبت به دوره های گذشته به هنرآنلاین گفت: یکی از ویژه گی های بارز چهل و دومین جشنواره فیلم فجر  حضور بیش از  50(متقاضی) کارگردان فیلم اولی بود، این به این معنی است که توجه به  فیلمسازان نو ظهور در سینمای ما افزایش یافته است.

وی در ادامه افزود: در سال های گذشته، از سوی سازمان سینمایی وعده هایی جهت حمایت از تولید فیلم سینمایی در استان هایی غیر از تهران داده می شد ولی متاسفانه هیچ گاه این وعده ها رنگ واقعیت به خود نگرفتند اما در این دوره شاهد حرکت های موثری  بوده ایم که بارقه های امید را در دل های جوانان فیلم ساز  زنده کرد و سازمان سینمایی مقدمات این اتفاق را به خوبی فراهم کرده است که و این وعده قدیمی را عملی کرد.

طاهرفر در ادامه گفت: از آغاز فیلم سازی تا امروز نزدیک به 32 سال است که منتظر ساخت اولین فیلم سینمایی خودم هستم. در طول این سال ها 2 بار هم پروانه ساخت گرفتم ولی به دلیل عدم حمایت نتوانستم فیلم هایم را بسازم.

آپاراتچی

کارگردان فیلم «آپاراتچی» ادامه داد: متاسفانه یکی از نقاط کور جشنواره امسال حضور برخی فیلم های بسیار ضعیف در بخش سودای سیمرغ بود و همچنین عدم حضور برخی فیلم های خوب تولید شده امسال که متاسفانه از لیست هیئت انتخاب جا ماندند.

طاهرفر در انتها گفت: امروز  با قطعیت می توانم بگویم ، دیواری که مانع ورود فیلم سازان نوظهور به سینما می شد با تحول اجرایی صورت گرفته در مراکزی همچون بنیاد فارابی یا سازمان سینمایی سوره  در حال فروریختن است که نوید روزهای خوبی برای فیلم سازان سراسر ایران دارد.