میلاد کی مرام پس از چهار سال غیبت در سینما، امسال در جشنواره چهل و دوم با بازی در فیلم «آسمان غرب» برای هشتین بار در مقام یک شهید در سینما ظاهر شد. 

 میلاد کی مرام در این فیلم به عنوان دومین ساخته عسگری، نقش شهید شیرودی را برعهده داشته است. «آسمان غرب» به برشی از زندگی شهید علی‌اکبر شیرودی در اوایل جنگ تحمیلی می‌پردازد و از رشادت های این شهید در سفر به آسمان غرب می گویید آنجا که درگردنه های کرمانشاه مهمترین عمیات راهبری در دفاع مقدس را رقم می زند.

میلاد کی مرا در گفتگوی اختصاص با خبرنگار هنر آنلاین، در پاسخ به این سوال که کی مرام قبل و بعد از بازی در این نقش به لحاظ شخصیتی چه تفاوت و رشدی داشته است، گفت: بعد از بازی در نقش شهید شیرودی به لحاظ شخصیتی بسیار تغییر کرده ام.

وی ادامه داد: من تا به امروز نقش هشت شهید را بازی کرده‌ام و هر کدام به لحاظ شخصیتی اشتراکات و در عین حال هر کدام  ویژگی های بارزی داشته‌اند. من از این شهید درس غیرت و وطن پرستی و ناموس پرستی گرفته‌ام و مهمترین ویژگی بارز شهید شیرودی را غیرت و ناموس پرستی می دانم.

این بازیگر سینما درباره روند رسیدن به نقش شهید شیرودی توضیح داد: در نشست و برخواست‌ها و تحقیقاتی که داشتیم، تمام سعی‌ام را کردم که نقش شبیه شخصیت شهید علی‌اکبر شیرودی شود. پسر شهید به من گفتند که این فیلم‌ شبیه پدرشان هست و این برایم باارزش است. من باید در دوران جنگی بازی می‌کردم که ندیده‌ام.

هانیه شجاعی زند