به گزارش هنرآنلاین، مستند آیت‌الله حق‌شناس به کارگردانی ملک آبادی از شبِ گذشته پخش خود را آغاز کرده و تا پنجشنبه ۲۴ فروردین هر شب ساعت ۲۱:۱۵ روی آنتن خواهد رفت.

این مستند ۵ قسمتی به ابعاد مهمِ زندگی آیت‌الله حق‌شناس به روایت بعضی از نزدیکان و شاگردان ایشان می‌پردازد.

آیت الله عبدالکریم حق شناس از استادان برجسته و به نام حوزه علمیه تهران بود که دوم مردادماه سال ۱۳۸۶ به دیار باقی شتافت.

آیت‌الله حق‌شناس در تهران متولد شد و از ایام نوجوانی در محضر درس بزرگانی چون آیت‌الله سید علی حائری (معروف به سید علی مفسر) و حکیم بزرگ میرزای تنکابنی و شیخ محمدحسین زاهد شرکت کرد.

وی همچنین در محضر درس عرفان آیت‌الله شاه آبادی، استاد امام خمینی(ره) شرکت و پس از آن برای ادامه تحصیل به شهر قم هجرت کرد. آیت‌الله حق‌شناس در قم از محضر بزرگانی چون آیت‌الله العظمی بروجردی، آیت‌الله سیدمحمدتقی خوانساری و آیت‌الله بهجت در رشته فقه و اصول و از درس امام خمینی(ره) در رشته فلسفه بهره وافر برد.

وی موفق به دریافت اجازه اجتهاد از بزرگانی چون آیت‌الله العظمی بروجردی، آیت‌الله سیدابوالقاسم خویی، آیت‌الله سیدمحمد حجت، آیت‌الله شیخ عبدالنبی عراقی و آیت‌الله شاه آبادی شد.

این عالم ربانی، پس از کسب مقام اجتهاد بنا به توصیه آیت‌الله العظمی بروجردی به تهران هجرت و در برخی مدارس علمیه و حوزه‌های فقهی و اصولی تهران به تدریس پرداخت و همچنین دروس اخلاق این عارف برجسته زبانزد عام و خاص بود. آیت‌الله حق‌شناس همچنین علاوه بر علوم حوزوی، به زبان‌های فرانسه و انگلیسی نیز مسلط بود.