به گزارش هنرآنلاین، جشنواره فیلم کوتاه بوسان (BISFF) پس از چهل دوره برگزاری موفق، به عنوان یکی از مهمترین جشنواره‌های فیلم کوتاه آسیا شناخته شده‌است.

هدف جشنواره فیلم کوتاه بوسان، کشف و معرفی فیلم‌های کوتاه برجسته و ممتاز تولیدشده توسط فیلم‌سازان سراسر جهان است. BISFF از جشنواره‌های معتبر مورد تایید آکادمی اسکار، فدراسیون تهیه‌کنندگان فیلم جهان (فیاپ)، آکادمی فیلم اسپانیا (گویا) و آکادمی سینما و تلویزیون کانادا است.

کمیل سهیلی نویسنده و مستندساز ایرانی در این دوره از جشنواره که از ۲۵ آوریل تا اول می‌برگزار می‌شود به عنوان داور حضور خواهد داشت.

سهیلی مستندساز متولد مشهد تاکنون تهیه کنندگی و کارگردانی چندین مستند را برعهده داشته و افتخاراتی از جمله جایزه طلایی و جایزه بهترین اثر هنری سال از جشنواره موهینو ژاپن، جایزه ویژه جشنواره فیلم بوچان کره جنوبی، بهترین فیلم از جشنواره سازمان ملل متحد، نامزد بهترین فیلم از جشنواره مستند گوانجو چین و افتخارات دیگری را در کارنامه خود دارد.

همچنین کتاب «پرسه گردی با قانون دینامیت» نیز به قلم این فیلمساز چاپ شده که حاصل ۵ سال سفر مردم‌شناسانه او به کشورهای مختلف بوده است.