به گزارش هنرآنلاین، به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، مستند «رویای یک اسب» به کارگردانی مرجان خسروی بالدی و تهیه‌کنندگی ساجده سرائی و میلاد خسروی بالدی به هفتادویکمین دوره جشنواره ترنتو در ایتالیا راه یافت.

جشنواره فیلم ترنتو، Trento از سال ۱۹۵۲ آغاز به کارکرده و از جشنواره‌های معتبر و قدیمی بین‌المللی است که هرساله بهترین مستندها، آثار داستانی و فیلم‌های کوتاه را با موضوع کوه‌ها، ماجراجویی و اکتشاف در سراسر جهان را گردهم می‌آورد و به بازگویی رابطه پیچیده و جذاب انسان و طبیعت می‌پردازد.

هفتادویکمین دوره این جشنواره، امسال از ۲۸ آپریل تا ۷ می (۸ الی ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) به میزبانی شهر ترنتو در کشور ایتالیا برگزار خواهد شد.

«رویای یک اسب» داستان دختر ۱۵ساله عشایری را روایت می‌کند که به دور از فضای مدرن شهری در اندیشه آرزوهای بزرگی است، آرزوهایی فراتر از کوه‌هایی که او را احاطه کرده‌اند.

این مستند کوتاه که ششمین ساخته مرجان خسروی بالدی است پیش‌ازاین جشنواره، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم جنایت و مکافات Crime and Punishment ترکیه و جایزه بهترین کارگردان جوان از جشنواره فیلم‌های کوهستانی تگرنزی Tegernsee آلمان شده و تا کنون در ۱۷ جشنواره معتبر جهانی از جمله بیگ اسکای، کراکف لهستان، نانسی فرانسه، سائوپائولوی برزیل، بلگراد صربستان، شارجه امارات، مذهب امروز ایتالیا و… حضور داشته است.

عرضه و پخش جهانی «رویای یک اسب» بر عهده شرکت 7Springs Pictures به مدیریت میلاد خسروی بالدی است. سایر عوامل این مستند عبارتند از:

فیلم‌بردار: مهدی آزادی، تدوین‌گر: لقمان سخنور، صداگذار: آرش قاسمی، اصلاح رنگ و نور: حمیدرضا فطوره‌چیان، دستیار تدوین: سمانه میقانی، مجری طرح: محمود نورمحمدی و مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز.