به گزارش هنرآنلاین، کلوئی ژائو کارگردان برنده اسکار و سازنده «سرزمین آوارگان» یک فیلم اقتباسی می‌سازد.

این کارگردان با اقتباس از رمان تحسین شده مگی اوفارل با عنوان «همنت» که داستانش در دوره شکسپیر می‌گذرد فیلم جدیدش را می‌سازد. ژائو در حال نوشتن فیلمنامه این فیلم با همکاری اوفارل است.

اوفارل که نویسنده پرفروش نیویورک تایمز است «همنت» را از دریچه چشم اگنس همسر نمایشنامه‌نویس مشهور نوشته است. نام اگنس جایگزین نام واقعی همسر شکسپیر که آن هاتاوی بوده شده است. وی تنها پسرش همنت ۱۱ ساله را بر اثر طاعون از دست داده و سوگوار اوست. در این رمان رابطه اگنس با شکسپیر جوان نشان داده می‌شود اما تصویری از وی دیده نمی‌شود و تنها به عنوان مشهورترین نمایشنامه‌نویس جهان از وی نام برده می‌شود. این رمان سال ۲۰۲۰ برنده جایزه داستان زنان و جایزه حلقه ملی منتقدان کتاب شده بود.

این اولین فیلم ژائو پس از «جاودانگان» یا «ابدی‌ها» خواهد بود که برای مارول در سال ۲۰۲۱ ساخت و بیش از ۴۰۲ میلیون دلار در سطح جهان فروخت.

ژائو سازنده «سرزمین آوارگان» دومین زنی است که اسکار کارگردانی را دریافت کرده است. فرانسیس مک دورماند اسکار بهترین بازیگر زن را برای بازی در همین فیلم برد و این فیلم عنوان بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۰ را هم از آن خود کرد.