به گزارش هنرآنلاین، غزاله سرلک، کارشناس پخش فیلم و مسئول غرفه مرکز گسترش در بازار چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر گفت: تمرکز ما در بخش بازرگانی مرکز گسترش و در بازار فیلم فجر، روی مذاکره با خریداران، نمایندگان رسانه‌ها و پخش کنندگان و برنامه‌ریزان جشنواره‌های مختلف است که آثار مرکز (مستند، پویانمایی و سینمایی) برایشان جذاب یا متناسب با شبکه، پلتفرم یا جشنواره آنهاست.

او ادامه داد: در کاتالوگی که در غرفه ارائه می‌شود، آثار مستند و پویانمایی که وجه بین‌المللی دارند، معرفی شده و می‌شود گفت کاتالوگ دیجیتال و کتابخانه ویدیویی مکمل نگاهی است که در بخش بازرگانی مرکز برای تسهیل ارتباط با پخش‌کنندگان و خریداران خارجی وجود دارد. در چند سال اخیر، فروش آثار تولید شده در مرکز، اهمیت بیشتری پیدا کرده و تنها، حضورهای جشنواره‌ای ملاک و معیار نبوده است.

سرلک در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد: امسال نمایش‌های بخش بین‌الملل جشنواره و بازار، در برج میلاد متمرکز شده و میهمانان خارجی در برج هستند، این همگرایی باعث سرعت در ارتباط و تمرکز بیشتر در انجام گفتگو و مذاکره بین نمایندگان ایرانی و میهمانان جشنواره شده است.

غراله سرلک با اشاره به نمایش 30 مستند و 30 انیمیشن تولید مرکز در کتابخانه ویدیویی بازار جشنواره فیلم فجر گفت: علاوه بر حضور آثار تولید شده در مرکز در کتابخانه ویدیویی بازار جشنواره، آثار تولید شده مرکز گسترش در کتابخانه ویدیویی مختص مرکز در غرفه در دسترس علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان از بازار است.

این کارشناس پخش بین‌الملل افزود: به زودی درباره کتابخانه ویدیویی مرکز، اخبار تازه‌ای منتشر خواهیم کرد و درباره نحوه فروش اشتراک و ارائه پکیج‌های تخفیف برای علاقه‌مندان اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

سرلگ گفت: در این روزها در غرفه مرکز میزبان میهمانی از کشورهای مختلف بوده‌ایم و مذاکراتی برای فروش آثار مرکز داشته‌ایم. امسال فرصت بیشتری فراهم است تا دستاوردهای فرهنگی و هنری سینمای ایران در معرض دید پخش‌کنندگان و نمایندگان جشنواره‌ها و شبکه‌های تلویزیونی مختلف از سراسر منطقه قرار بگیرد.