به گزارش هنرآنلاین، فرود عوض‌پور مستندساز درباره آخرین اثرش که در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در بخش رقابتی حضور دارد گفت: «کوهستان بی‌صدا» محصول چهار سال کار مداوم در شرایطی سخت ولی شیرین است. همراهی و حضور حجت رستمی در این فیلم ستودنی است، حجت پیرمرد ناشنوایی است که در طول تمام زندگی‌اش که حدود ۸۰ سال است، از منطقه زندگی خود که یک منطقه کوهستانی می‌باشد خارج نشده است، او به تنهایی در کوهستان زندگی می‌کند و در تلاش است تا زمینه حضور و رفاه خانواده‌اش را فراهم کند. با اینکه در طول تمام این سال‌ها هرگز صحبت نکرده و صدایی نشنیده روش‌های ارتباط با محیط را به سبک خودش انجام می‌دهد.

او در ادامه گفت: حجت در فیلم «کوهستان بی‌صدا» نشان می‌دهد که چگونه با طبیعت اطراف خود ارتباط برقرار می کند، طبیعت برای وی فراتر از مفهوم ظاهری آن است.

عوض‌پور در مورد حضور فیلم در بخش رقابتی جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: قطعاً حضور هر فیلمی در جشنواره بهترین فرصت برای دیدن آن فیلم است، و این موضوع در خصوص فیلم‌های مستند به مراتب بیشتر صدق می‌کند چراکه اکران فیلم‌های مستند هنوز در سینمای ما به جایگاه مطلوبی نرسیده است.

عوض‌پور در جواب به این سوال که بخت موفقیت فیلمش را در جشنواره فیلم فجر چه میزان می‌داند گفت: هنوز فیلم‌های مستند حاضر در جشنواره را ندیده‌ام نمی‌توانم نظر داد ولی امیدوارم زحمت چهار ساله گروه تولید «کوهستان بی صدا» دیده شود. خوشبختانه نمایش فیلم در جشنواره سینما حقیقت با نقدهای مثبتی همراه شد که به نظرم این نگاه مثبت در جشنواره فیلم فجر هم ادامه خواهد داشت.

عوض‌پور درباره چالش‌های که در مسیر تولید فیلمش داشته است گفت: طولانی شدن  زمان تولید و مشکلات ارتباطی حجت و لوکیشن کوهستانی و دور از امکانات و راه و ... هر لحظه امکان ناتمام ماندن کار را نوید میداد ولی خوشبختانه در نهایت کار به اتمام رسید.

عوض‌پور در پایان گفت: از تهیه‌کننده فیلم آقای پژمان لشکری‌پور تشکر می‌کنم که با صبر و حوصله چهار سال پشت فیلم ایستاد و حمایت کرد تا فیلم آماده شود.

«کوهستان بی‌صدا» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است و در چهل و یکمین جشنواره فیلم نمایش داده می‌شود.