به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یکشنبه ۱۶ بهمن همزمان با پنجمین روز از چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در بنیاد سینمایی فارابی حضور یافت.

اسماعیلی در حاشیه این بازدید درباره حمایت فارابی از چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر و حضور مطلوب در این رویداد گفت: کارنامه محصولات بنیاد سینمایی فارابی در دوره چهل و یکم فجر اقدامی مهم و شایسته تقدیر است که این امر به استمرار و برنامه‌ریزی‌های صحیح برای تولیدات فاخر در سال‌های آینده نیاز دارد.

وزیر فرهنگ افزود: بعد از جشنواره فیلم فجر، فارابی باید برنامه‌ریزی خوبی برای شروع پروژه‌های سال آینده آغاز کند و با قدرت بیشتر به مسیری که شروع کرده‌، ادامه دهد. این بنیاد در یک سال گذشته در حوزه تولید سینمایی کارهای خوب شروع کرده و امید است با اقدام‌ها و برنامه‌ریزی‌های مدون آماده حضور در جشنواره فجر سال آینده و همچنین معرفی سینمای ایران در سطح منطقه‌ای و جهانی باشد.

سیدمهدی جوادی، مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی نیز به ارائه گزارشی از آثار این بنیاد در سال گذشته و همچنین پروژه‌های سینمایی سال آتی پرداخت و گفت: خانه فیلم‌اولی‌ها و المپیاد فیلمسازی نوجوانان از فعالیت‌های فارابی در سال گذشته بود که در راستای شعار عدالت فرهنگی و توجه به توسعه و ترویج سینما در شهرستان و مناطق کم‌برخوردار از سوی این بنیاد انجام شده است.

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی نیز در این دیدار حاضر بود. چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در سراسر کشور در حال برگزاری است و بنیاد سینمایی فارابی با ۹ فیلم در این رویداد حضور دارد.