به گزارش هنرآنلاین، رضویان ابتدا درباره خفقان حاکم در آن روزگار گفت: ساده‌ترین کتاب‌هایی که گوشه‌هایی به حکومت پهلوی و ظلم‌های آن می‌زد، ممنوع بود حتی خواندن کتاب حکومت اسلامی امام (ره) هم جرم و هرگونه صحبت کردن درباره‌ آن مساوی با تجمع گروه‌ها برای براندازی حکومت پهلوی بود. 

این مبارز انقلابی که زندان را در پاییز سال ۵۲ در قم تجربه کرده است، درباره نحوه دستگیر شدن خود گفت: ماموران خود را رفیق ما معرفی کرده و در منزل ما کمین گذاشته بودند. ناگفته نماند هر که را به کمیته مشترک ضدخرابکاری (ساواک) می‌بردند، دیگر امیدی به زنده بیرون آمدن از آن مکان نداشتند‌. چراکه آن‌ها برای گرفتن اطلاعات از مبارزان، آزاد به این که هر بلایی سر آن‌ها بیاورند، بودند.

رضویان درباره دستگیری مجدد در سال ۵۳ عنوان کرد: اواخر سال ۵۳ چند ترور انجام شده بود؛ یکی ترور رییس کمیته مشترک و دیگری ترور دو آمریکایی بود که عوامل این ترورها دستگیر نشده بودند و این جرم را هم در پرونده‌ گروه ما لحاظ کردند تا به آمریکایی ‌ها بگویند این پرونده را بستیم! 

وی درباره‌ انواع شکنجه‌هایی که در کمیته مشترک انجام می‌شد، تصریح کرد: با بررسی‌هایی که بعد از انقلاب صورت گرفت بیش از ۸۰ نوع شکنجه شناسایی شد مانند شکنجه‌های آپولو که با اتصال برق انجام می‌شد و من بعد از این شکنجه احساس می‌کردم آب بدنم کامل گرفته شده است.

این مبارز انقلابی افزود: من تا چند سال پیش قصد صحبت کردن درباره‌ این شکنجه‌ها را نداشتم تا زمانی که شنیدم این شکنجه‌گرها و ثابتی، فردی که راس شکنجه‌گرها بود، در خارج از کشور گفتند در کمیته اصلا شکنجه وجود نداشته است؛ و مقام معظم رهبری نیز در صحبت‌های خود گفتند اگر ما تاریخ را روایت نکنیم، آن را تحریف کرده و به خود ما برمی‌گردانند.

رضویان درباره فعالیت سیاسی خود پس از آزادی اظهار کرد: در ستاد انقلاب  مشغول شدم و کارم نظارت بر ساواکی‌هایی بود که پرونده‌هایشان در ستاد بررسی می‌شد تا به دادگاه فرستاده شود. از میان کسانی که حکم گرفته بودند، دو نفر از روسای ساواک قم را شناختم و شب اجرای حکم تحریک شدم تا حداقل ضربه‌ای به سر آن‌ها بزنم اما انگار چیزی مانعم شد و در ملاقات با امام (ره) که این موضوع را مطرح کردم، ایشان گفتند کسی بدون اذن حاکم شهر حتی حق اهانت به این جنایتکاران را هم ندارد.

وی در پایان درباره شرایط زندانی‌های ساواک و زندانی‌های انقلاب اسلامی گفت: به زندانی‌های زندان قصر ملاقات خانوادگی داده می‌شد در حالی که خانواده‌ من بعد از دستگیری دوم تا چهارماه نمی‌دانستند من را کجا برده‌اند و حتی خیلی‌ها نمی‌دانستند قبر مبارزان کجاست؛ خانواده‌هایشان اجازه نداشتند برایشان مراسم بگیرند چراکه جرم بود؛ اما ساواکی‌ها که تا پیش از آن شنیده بودند در زندان‌های انقلاب زندانی‌ها را کتک می‌زنند و با آن‌ها بدرفتاری می‌شود، در برابر چیزهای متفاوتی که می‌دیدند، در خود می‌شکستند و اعتراف به جنایات خود می‌کردند. 

فصل دوم برنامه ترکیبی «جان‌وطن» به کارگردانی علی فراهانی‌صدر و تهیه‌کنندگی مهدی مستوفی که تازه‌ترین محصول مرکز مستند سوره است، با اجرای پرهام عمرانی در ایام دهه فجر در ۱۱ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای از ۱۲ تا ۲۲ بهمن هر روز ساعت ۱۷ روی آنتن شبکه سه می‌رود.