گروه سینمایی هنرآنلاین: توجه به انیمیشن‌های سینمایی در ماه‌های اخیر به اوج خود رسیده است، به طوری که پس از موفقیت انیمیشن «پسر دلفینی» در اکران داخلی و خارجی، شورای صنفی نمایش تصمیم به اکران انیمیشینی دیگر گرفته است. «لوپتو» به تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی و کارگردانی عباس عسکری از امروز چهارشنبه ۱۱ آبان اکران عمومی خود را آغاز کرده و میزبان مخاطبان در سینماهای سراسر کشور است.

«لوپتو» از آثار تازه این حوزه به شمار می‌آید که با استفاده از موسیقی و ایجاد فضایی شاد و مهیج ابعادی تازه‌ از ارتباط رویاگونه بین اسباب‌بازی و کودکان را به نمایش می‌گذارد. شعار این اثر که با روش سه‌بعدی در استودیو فراسوی ابعاد به همت هنرمندان کرمانی تولید شده، «شادی ساختنی است» بوده و باتوجه به فضای تازه‌ای که در یک انیمیشن ایرانی به نمایش گذاشته شده، پیش‌بینی می‌شود مورد توجه و استقبال کودکان و نوجوانان علاقمند به سینما قرار گیرد.

به طوری که بر مبنای اطلاعات انتشاریافته در سایت سمفا در ساعات اولیه بامداد ۱۱ آبان، برای انیمیشن «لوپتو» ۱۴ نوبت نمایش در نظر گرفته شده و این اثر ۴۵۴ بلیت فروخته است. در نتیجه به طور میانگین در هر نوبت ۳۲ نفر بلیت این فیلم را پیش‌خرید کرده‌اند. این آمار در شرایط کنونی که مخاطبان سینما با کاهشی چشمگیر مواجه شده‌اند، نوید اکران امیدوارکننده‌ای را می‌دهد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «پدر علی در کارگاه لوپتو با یاد دادن ساخت اسباب بازی به بیمارانش، آن‌ها را درمان می‌کند. کارگاه اسباب‌بازی‌های خلاقانه لوپتو که بین کودکان ایرانی محبوبیت زیادی دارد با خرابکاری یک ناشناس تعطیل می‌شود. علی تلاش می‌کند پدرش را که ناامید شده است از این مخمصه نجات دهد... »

IMG_20221102_131912_288

از نکات جالب توجه این انیمیشن، همکاری هادی محمدیان در تولید آن است. محمدیان که کارگردانی انیمیشن‌های سینمایی «شاهزاده روم»، «فیلشاه» و «بچه‌ زرنگ» را در کارنامه خود دارد، طراحی پوستر انیمیشن را نیز انجام داده و بر اساس اطلاعات رسیده به عنوان مشاور در تولید آن نقش داشته است. «لوپتو» در مرکز انیمیشن سوره تولید شده و پخش آن را موسسه بهمن سبز برعهده دارد.

از دیگر عوامل فیلم می‌توان به تهیه‌کننده اجرایی: فرهاد امین‌زاده، مدیر تولید: محمدمهدی فتحی، فیلمنامه: فرشاد امین‌زاده، عباس عسکری؛ کارگردان هنری: امین قرائی، استوری ریل: مجتبی خیری، تدوین: مهدی سعدی، سرپرست مدلسازی شخصیت: فرزاد شکفته، سرپرست مدلسازی محیط: فرشاد امین زاده، سرپرست تکسچر شخصیت: سبحان خلیل یزدی، سرپرست رندر و نورپردازی: سعید مددی، سرپرست متحرکسازی: مجتبی خیری، سرپرست جلوه‌های ویژه: فرزاد شکفته، کاراکتر ست‌آپ: سید مهدی زاهدی موسوی، رضا متصدی زاده، تدوین: محسن فتحی، موسیقی: پیام آزادی، مهرداد اسماعیل‌پور، صداگذاری: آرش قاسمی، مدیر دوبلاژ: سعید شیخ‌زاده، خواننده: هومن شاهی، امیرعلی بهادری اشاره کرد.

لوپتو