گروه سینمایی هنرآنلاین: حمید زرگرنژاد، تهیه‌کننده و کارگردان «برای مرجان» در گفتگو با هنرآنلاین درباره روند تولید این فیلم و شرایط اکران آن گفت: فیلمنامه سال ۹۸ آماده شد و ما سال ۹۹ برای تولید آن اقدام کردیم. پس از گذراندن مرحله پیش‌تولید، در پاندمی کرونا حدود ۴۰ روز تصویربرداری داشتیم. کرونا شرایط دشواری را برای ما ایجاد کرده بود اما شکر خدا توانستیم از آن گذر کنیم.

وی افزود: خوشبختانه عوامل و بازیگران محترم این فیلم خیلی به مضمون فیلمنامه توجه داشتند و فکر نمی‌کردند در حال انجام دادن یک کار تجاری هستند. همگی از حرفه‌ای‌های کار خود بودند و خیلی دوستانه قبول زحمت کردند تا دور هم جمع شویم و یک کار دلی را به سرانجام برسانیم.

زرگرنژاد در ادامه بیان کرد: «برای مرجان» در جشنواره سی و نهم فیلم فجر حضور داشت اما اکنون شرایط اکران عمومی آن مهیا شد. به هر ترتیب امیدوارم مخاطبان همچنان با فیلم‌هایی با مضامین انسانی ارتباط برقرار کنند.

برای مرجان۱

این کارگردان ادامه داد: اکنون در بحث گیشه سلیقه‌سازی در حال انجام است و جوی ایجاد شده که تقریبا می‌گویند ما به شما می‌گوییم چه بسازید؛ امیدوارم این اتفاق ادامه‌دار نباشد. به هر حال اگر مخاطبین به فیلم‌هایی که آنها را به فکر وامی‌دارد علاقمندند و به چنین مضامینی اهمیت می‌دهند، این فیلم برایشان مناسب است.

وی در پایان گفت: علی قاسمی پخش بین‌المللی این اثر را برعهده دارد و ان‌شاءالله بعد از اکران عمومی در ایران، سفر بین‌المللی «برای مرجان» آغاز می‌شود.

پگاه آهنگرانی در این فیلم نقش دختری به نام مرجان را بر عهده دارد که در یک درگیری برای دفاع از خود متهم شده و همین امر او را در ادامه داستان با مشکلات فراوانی روبرو می‌کند. بهزاد جعفری، برزو ارجمند، فریبا متخصص، علیرضا استادی، رامین راستاد، محمد همایون‌پور، امید روحانی، مریم بوبانی، محمد علایی، سپیده غلامی، فرانک حسینی و جمشید هاشم‌پور دیگر بازیگران اصلی «برای مرجان» هستند.

برای مرجان۲

از دیگر عوامل «برای مرجان» می‌توان به نویسندگان: حمید زرگرنژاد، سارا غلامی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، تدوین: مصطفی خرقه‌پوش، موسیقی: ستار اورکی، صداگذار: آرش قاسمی، مدیر تولید: محمد همایون‌پور، طراح صحنه و لباس: محمد محمدی، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: محسن حسن‌پور، مدیر روابط عمومی: امین اعتمادی‌مجد، طراح گریم: الهام اطیابی، صدابردار: امید عاشوری، جانشین تولید: علیرضا سمیعی، مدیر تدارکات: توماج گودرزی، تصحیح رنگ: سامان وفایی، منشی صحنه: سمیه شهرآبی، سرپرست گروه بدلکاری: کیوان رضایی، مجری طرح: موسسه سینمایی پویان فیلم، ساخت تیزر: پوریا کریم‌زاده، عکاس و مشاور تبلیغاتی: مهدی حیدری، پخش فیلم: موسسه رسانه فیلمسازان اشاره کرد.