گروه سینمایی هنرآنلاین: اسماعیلی ۸ فروردین ۱۳۱۸ در کرمانشاه به دنیا آمد و در ۱۸ سالگی کار دوبله را با نقش‌های کوچک آغاز کرد. پس از شش سال به عنوان مدیر دوبلاژ حرفه‌ای جایگاهی مهم در این عرصه یافت و با همکاری تنی چند از همکارانش، دوبله بسیاری از فیلم‌های بزرگ جهان را با موفقیت به سرانجام رساند.

گویندگی در فیلم سینمایی «محمد رسول الله» یا همان «الرساله» (به کارگردانی مصطفی عقاد فقید) به جای آنتونی کویین (حضرت حمزه سیدالشهدا) و فیلم سینمایی «پاپیون» به جای استیو مک‌کویین به محبوبیت او افزود و موجب شد گویندگی در نقش‌های دشوارتر را بر عهده بگیرد.

یکی از تخصص‌های اسماعیلی که به آن شهره بود، صحبت کردن به جای چند شخصیت در یک فیلم با صداهای متنوع بود. برای مثال او در سریال «هزاردستان» به کارگردانی علی حاتمی به جای شعبان بی‌مخ (محمدعلی کشاورز)، رضا تفنگچی (جمشید مشایخی)، هزاردستان (عزت‌الله انتظامی) و جمشید لایق حرف زد و همگان را به تشویق واداشت.

سرانجام منوچهر اسماعیلی بر اثر ایست قبلی در سن ۸۳ سالگی از دنیا رفت. مراسم تشییع این هنرمند متعاقبا اعلام می‌شود. خبرگزاری هنرآنلاین درگذشت این چهره نامدار عرصه گویندگی و دوبله را به خاندان اسماعیلی، جامعه هنری و دوستداران هنر تسلیت می‌گوید.