گروه سینمایی هنرآنلاین: مجیدی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود مدیریت جشنواره فیلم‌های عاشورایی تصویر دهم خودش در حوزه فیلم‌های دینی و مذهبی ساخت اثری را پی نمی‌گیرد گفت: همه آثار ما در حوزه انسان، معارف و اخلاق هستند و از همین رو در بخش دین تعریف می‌شوند. در واقع لازم نیست مستقیم سراغ دین رفت. پرداختن به مسائل اخلاقی و موضوعات اجتماعی که منتهی به اخلاق و امید می‌شود، جلوه‌هایی از نگاه دینی هستند اما کار کردن به شکل آنچه برای فیلم «محمد(ص)»انجام شد سخت است. در واقع اساساً پرداختن به موضوعات مذهبی دشوار است و در شرایطی هستیم که دست و بال ما هم به جهت تصویر، هم متن و اجرا بسته شده است.

وی در بخش دیگر صحبت‌هایش گفت: متاسفانه متولیان فرهنگی ما اساساً با این مقوله به شکل شعاری برخورد می‌کنند و بنا ندارند یک برنامه جدی داشته باشند؛  فقط دستور و ابلاغیه می‌دهند. متاسفانه بعضا جایگاه متولیان فرهنگی ما اشتباه است. آدم‌های خوبی هم هستند اما کارشان چیز دیگری است. در زمینه‌هایی اینچنین متولی باید برنامه داشته باشد و هدفمند عمل کند اما گاهی تنها شروع به بیانیه دادن می‌کنند.

مجیدی در بخش دیگری صحبت‌هایش در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا در واکنش به فیلم «عنکبوت مقدس» برنامه‌ای برای ساختن فیلم دارد یا خیر گفت: فیلم پیامبر در پاسخ به موضوع کاریکاتورهای نشریه دانمارکی ساخته نشد و قرار نبود جوابیه بدهیم. لطفا جریان را اینچنین کوچک نکنید؛ چون شأن موضوع بزرگتر از این حرف‌هاست. در واقع ما گفتیم قرائتی که از اسلام وجود دارد، غلط است و بخش عمده‌ای از آن به خاطر مسائل سیاسی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه سال‌هاست اسلام‌هراسی در دنیا کلید خورده و همچنان ادامه دارد، بیان کرد: یکی از قرائت‌های اشتباهی که وجود داشت، منتج به داعش شد. به عنوان هنرمند بر اساس باورها و اعتقاداتم احساس کردم باید بکوشیم مقابل آن جریان فکری یک نگاه دیگر ارایه کنیم، نه اینکه فقط شعار بدهیم و محکوم کنیم. درباره «عنکبوت مقدس» هم خیلی بی‌سلیقگی کردیم. البته من‌ فیلم را ندیدم و از نظر هنری قضاوتی ندارم اما مطمئن هستم اثری سخیف است. این را براساس نظر دوستانی که دیده‌اند می‌گویم.

این کارگردان در ادامه صحبت‌هایش درباره «عنکبوت مقدس» بیان کرد: باید بگویم ما در مورد این فیلم خیلی اشتباه کردیم و بیش از همه مبلغ آن شدیم. اینقدر این فیلم سطحی و نازل است که اصلا نباید به آن پرداخت. در اینکه ما از بعد فرهنگی و نوع نگاه اعتقادی باید به فکر باشیم شکی نیست اما متاسفانه ما فقط منتظر محکوم کردن هستیم و به نظرم باید یک وزارتخانه‌ای با عنوان «محکوم می‌کنیم» درست کنیم.

مجیدی در بخش دیگر صحبت‌هایش بیان کرد: در ساخت فیلم‌های دینی و مذهبی مسایل مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها محتواست. بخش هنری فیلم موضوع مهمتری است که فیلمساز بر این اساس باید بداند چگونه فیلم هنری بسازد وگرنه فیلم شعاری به درد نمی‌خورد. تا وقتی نقشه کلان فرهنگی مشخص نباشد و برخورد سلیقه‌ای در دستور کار قرار گیرد، وضعیت به همین شکل است. به عنوان مثال تا یک وزیر می‌خواهد خودش را جمع کند، وزیر بعدی می‌آید. به این صورت روزمرگی بیش از هر چیز دیگر آسیب می‌زند.