گروه سینمایی هنرآنلاین: حسینی چند سال پیش برای بازی کردن در فیلم سینمایی «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن را برد و در سخنانش روی صحنه پایانی این رویداد مهم سینمایی آن را به امام زمان(عج) تقدیم کرد. همین ماجرا باعث شد کسانی که امروز با دست و جیغ و هورا از برنده شدن بازیگر زن ایرانی سر از پا نمی‌شناسند، آن زمان بهترین بازیگر مرد کن را بایکوت و حتی تقبیح کنند.

حالا که پنج شش سال از آن ماجراها گذشته و بازی در «عنکبوت مقدس» جایزه کن را برای بازیگر زن آن به ارمغان آورده، حسینی با انتشار یک پیام گرفتن این جایزه را به بازیگر فیلم موهن تبریک گفته و برای آن موفقیت آرزو کرده است. هر چند ستاره سینمای ایران در ادامه پیام خود یک توضیح هم آورده تا به شفاف‌تر شدن ماجرا کمک کرده باشد.

شهاب حسینی در پیام خود چنین نوشته است: «به عنوان دارنده این جایزه تبریک گفتن را وظیفه خود می‌دانم و هیچ نظر و تاییدی نسبت به فیلم، کارگردان و سایر موارد آن ندارم. به همان دلیل که وقتی برای «مست عشق» در ترکیه بودم، در یک ملاقات بازی در این فیلم را به بنده پیشنهاد داد که به دلیل نداشتن علاقه به موضوع و نوع نگاه کارگردان پیشنهاد او را نپذیرفتم.»

اقدام هیات داوران هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن در اهدای جایزه بهترین بازیگر زن به بازیگر «عنکبوت مقدس» با واکنش‌های بسیار گسترده و منفی بخشی فراگیر از کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده و سازمان سینمایی وزارت ارشاد هم آن را محکوم کرده است.